Child of Light
Child of Light to oryginalna dwuwymiarowa gra RPG, która powstała w jednym ze studiów deweloperskich Ubisoftu. Za stworzenie tytułu odpowiada około trzydziestoosobowy zespół doświadczonych twórców pod kierownictwem Patricka Plourde, długoletniego pracownika Ubisoftu, który zajmował się między innymi serią Assassin's Creed oraz grą Far Cry 3.
W przypadku Child of Light gracze mają do czynienia z rasowym RPG, w którym model zabawy można określić jako skrzyżowanie Final Fantasy VI oraz Limbo. Podobnie jak w grach japońskiego Vanillaware (Odin Sphere oraz Dragon's Crown) eksploracja odbywa się na wzór tradycyjnych dwuwymiarowych beat'em upów oraz platformówek. Walki działają natomiast w systemie turowym, w stylu znanym z jRPG-ów. Fabuła tytułu skupia się na losach głównej bohaterki i przedstawia jej drogę do dorosłości. Staje na niej wiele przeciwności i niebezpieczeństw, czyhających na każdym kroku w oryginalnym świecie fantasy stworzonym przez scenarzystów.
Child of Light powstało na dwuwymiarowym silniku Ubi Art Framework, napędzającym gry Rayman Origins oraz Rayman Legends. Pozwolił on twórcom na sporą elastyczność i umożliwił ożywienie przygotowywanych projektów. Jest to ważne, bowiem oprawa tytułu jest inspirowana zarówno pracami Yoshitaki Amano (seria Final Fantasy) czy Hayao Miazakiego (filmy studia Ghibli), jak i najlepszymi ilustracjami książkowymi artystów takich jak Arthur Rackham czy Edmund Dulac. To, co widzimy na ekranie, przypomina więc ożywione obrazy i grafiki koncepcyjne.
Child of Light - komentarze (3):
Gra wygląda bardzo przyjemnie i w dodatku ma bardzo fajne efekty, które podkreślają klimat i atmosferę tego tytułu.
Nawet w porządku 7/10
Fajny baśniowy klimat. Polecam.