Civilization Online
Civilization Online to sieciowa wersja popularnej strategii o budowaniu i rozwijaniu cywilizacji. Produkcję przygotowało południowokoreańskie studio XL Games, założone i prowadzone przez Jake’a Songa, byłego pracownika NCSoftu. Twórcą marki Civilization jest Sid Meier, obecnie przewodzący studiu Firaxis.
Seria Civilization fascynuje graczy od wielu lat i doczekała się paru odsłon. Civilization Online to przeniesienie założeń gry stworzonej przez Sida Meiera do środowiska MMO. Z tego względu, autorzy z XL Games postanowili dość znacząco zmienić rozgrywkę. Gracze nie wcielają się we władców, a członków czterech kultur, walczących ze sobą na sporych mapach. Zabawa toczy się w czasie rzeczywistym w świecie, który przechodzi nieustanne przeobrażenia. Gra została też podzielona na sesje – po zwycięstwie jednej z frakcji, świat i wyniki są resetowane. Uczestnicy zachowują jednak pewne właściwości postaci. Cele rozgrywki w poszczególnych „meczach” mogą być różne: od zbudowania statku kosmicznego, aż po dominację militarną.
Jako członek jednej z organizacji możemy eksplorować proceduralnie generowany świat, wytwarzać przedmioty, dokonywać odkryć i prowadzić wojny z pozostałymi stronami konfliktu. Jedną z ważniejszych opcji jest stawianie własnych budynków, w tym charakterystycznych dla serii „cudów świata”, których ukończenie wymaga współpracy wielu osób. Autorzy pomyśleli o tak różnorodnych ścieżkach kariery jak dyplomacja czy dowództwo wojskowe. W toku rozwoju poszczególni gracze mogą zostać przywódcami miast, a nawet całej cywilizacji i wydawać rozkazy podwładnym. Często takie wybory są dokonywane na drodze demokratycznej.
Podobnie jak w klasycznych odsłonach Civilization, frakcje w grze mogą rozwijać się i z czasem przechodzić w jedną z sześciu epok historycznych: od starożytności, przez renesans, aż po współczesność. Wraz z takim przejściem zmienia się wiele elementów – członkowie danej kultury mogą między innymi kupować nowe rodzaje broni i korzystać z lepszych środków transportu. Rozwój wymaga zdobycia surowców naturalnych, co czasem może być utrudnione warunkami geograficznymi – cenne surowce można jednak kupić od innych graczy lub przejąć je siłą.
Civilization Online korzysta z silnika CryEngine 3, dzięki czemu oferuje ładne widoczki. Na uwagę zasługuje to, że mapy z gry są generowane proceduralnie, co zapewnia unikatowość każdej rozgrywki.
Civilization Online - komentarze (0):