Dark Gates
Dark Gates jest debiutanckim projektem niezależnego studia DFourGames, utworzonego w 2010 roku przez Bartosza Dębskiego. Produkcja stanowi komputerową adaptację popularnej planszówki Citadel of Blood (w Polsce ukazała się jej nielicencjonowana edycja – Labirynt Śmierci) autorstwa Erica Smitha.
Akcja gry osadzona została w realiach fantasy. W mrocznych tunelach, nazywanych Labiryntem Śmierci, zalęgły się złe siły, które przepełniły strachem serca okolicznych mieszkańców. Ludzie czekają na śmiałków, którzy w pogoni za sławą i bogactwem zstąpią w podziemia, by zniszczyć plugawe Czarne Wrota i strzegącego ich potężnego maga...
Gracz kieruje poczynania grupy herosów, pragnących zmierzyć się ze złymi mocami. Zabawa rozpoczyna się od wykreowania drużyny złożonej z sześciu bohaterów. Podobnie jak w planszówkowym pierwowzorze, postaci opisane są prostym zestawem atrybutów psycho-ficznych, a ponadto każda dysponuje określonymi umiejętnościami, których odpowiednie wykorzystanie w zespole może pomóc w odniesieniu zwycięstwa.
Rozgrywka bazuje na dwóch kluczowych elementach – eksploracji losowo generowanego lochu oraz walce z przeciwnikami. Ta ostatnia toczy się w systemie turowym. Kluczem do zwycięstwa w starciu z wrogami zazwyczaj jest odpowiednia taktyka i ustawienie drużyny. Nagrodami za zwycięstwo są doświadczenie, złoto lub losowe przedmioty (broń, pancerz, napoje magiczne itp.).
Dark Gates odznacza się prostą, choć estetycznie wykonaną oprawą wizualną. Dwuwymiarowa grafika bazuje na ręcznie wykonanych ilustracjach, co w dużym stopniu upodabnia grę do tradycyjnych RPG typu pen&pencil.
Dark Gates - komentarze (1):
Warto poświęcić chwilę.