Dungeon Dashers
Dungeon Dashers to produkcja niezależnego studia Jiqxor, będąca rozwinięciem pomysłów z minimalistycznego dungeon crawlera - Dungeon Dash. Źródłem inspiracji dla twórców stały się przeboje z epoki komputerów 8 i 16-bitowych.
Akcja gry toczy się w fantastycznej krainie Sanctuary, która otoczona wysokimi górami zapewnia bezpieczne i dostatnie życie mieszkańcom. Tylko wąski skalny przesmyk, zwany Rubikonem, wiedzie na zewnątrz. Niektórzy powiadają, że skrywa on niewyobrażalne bogactwa. Pewne jest tylko to, że nikt kto się tam zapuścił, nie wrócił już do swego domu.
Gracz kieruje poczynaniami czteroosobowej drużyny herosów, którzy zafascynowani tajemniczym, migoczącym symbolem ze snów postanawiają sprawdzić, co znajduje się za Rubikonem. Każdy z bohaterów reprezentuje inną klasę postaci i dysponuje unikalnymi umiejętnościami, które definiują jego rolę w zespole. Mag Ardon włada magią żywiołów, rycerz sir Jacob dzięki swej sile może rozbijać skały, zabójca Ryder posiada zdolność przenikania przez przeszkody, a zwiadowca January specjalizuje się w walce na dystans.
Rozgrywka koncentruje się na eksplorowaniu lokacji i walce z przeciwnikami. Ta ostatnia toczy się w systemie turowym. Na 40 poziomach w pięciu odrębnych tematycznie lokacjach drużyna kontrolowana przez gracza może natknąć się na 20 rodzajów przeciwników, w tym orki, nieumarłych i smoki.
Wzorem klasycznych gier cRPG, w trakcie zabawy istnieje możliwość rozwijania atrybutów postaci w oparciu o zdobywane doświadczenie. Twórcy nie zapomnieli o sporym arsenale broni i pancerzy, który dodatkowo można samodzielnie ulepszać.
Poza trybem rozgrywki jednoosobowej, gra oferuje również opcję zabawy w kooperacji dla maksymalnie 4 graczy za pośrednictwem sieci Internet. Wbudowany edytor plansz pozwala także na tworzenie własnych lochów, a nawet całych kampanii.
Od strony audiowizualnej Dungeon Dashers nawiązuje do stylistyki gier z epoki komputerów 16-bitowych (Amgia 500 i inne). Twórcy zastosowali dwuwymiarową grafikę z efektem pikselizacji, który naśladuje obraz wyświetlany na starych monitorach CRT. Ścieżkę dźwiękową na potrzeby gry skomponował Nathan „Derris-Kharlan” Antony.
Dungeon Dashers - komentarze (1):
Całkiem w porządku