Eufloria
Eufloria to bardzo oryginalna i niekonwencjonalna gra strategiczna zrealizowana przy wykorzystaniu oszczędnych, ale imponujących środków audiowizualnych. Za produkcję, znaną niegdyś jako Dyson, odpowiada dwóch autorów: Rudolf Kremers oraz Alex May.
W grze prowadzimy armię małych „płatków” oraz organizmów biologicznych, które kolonizują kolejne asteroidy i walczą z przeciwnikami. Główną częścią zabawy jest kampania dla jednego gracza, składająca się z 25 zróżnicowanych misji o stopniowo rosnącym poziomie trudności. Dodatkowo twórcy przygotowali tryb potyczek, w którym zawarto 8 poziomów oraz kilka ukrytych i bardzo wymagających scenariuszy.
Rozgrywka została zrealizowana w ciekawy sposób. Grę obsługujemy właściwie tylko myszką, wskazując cele organizmom, które krążą wokół asteroidów. Możemy wysyłać je do innych obiektów i na nich zakładać bazy. Oprócz podstawowych „płatków” w trzech gatunkach, otrzymujemy rośliny produkujące jednostki lub atakujące wrogów. Walka jest automatyczna, chociaż liczy się podczas niej kilka czynników (np. gatunek „płatków”).
Na szczególną uwagę zasługuje oprawa audiowizualna tytułu. Twórcy skorzystali z bardzo oszczędnych środków, które jednak robią wrażenie. Gra jest dwuwymiarowa, operuje prostymi kształtami i pastelową kolorystyką, ale mimo tego prezentuje się bardzo ładnie. Ważnym dodatkiem jest dwugodzinna, ambientowa ścieżka dźwiękowa stworzona przez Briana Graingera. Warto dodać, że produkcję można modyfikować dzięki odpowiednim narzędziom.
Eufloria - komentarze (3):
Bardzo ciekawa produkcja strategiczna, nietypowa gra i ciekawy klimat. Ten tytuł zaskoczył mnie pozytywnie swoim oryginalnym pomysłem.
7/10.
Przyzwoita pozycja 7/10