Festival of Magic
Festival of Magic to gra RPG z turowym systemem walki i kreskówkową grafiką, która wzorowana jest na japońskich produkcjach tego gatunku. Projekt opracowało norweskie studio SnowCastle Games.
Gra powstała jako swoisty hołd złożony takim konsolowym klasykom jak Final Fantasy IX, Chrono Trigger czy Harvest Moon: A Wonderful Life. Autorzy połączyli pozornie proste, ale jednocześnie dysponujące sporą głębią mechanizmy rozgrywki ze śliczną kreskówkową oprawą graficzną, do stworzenia której posłużono się silnikiem Unity. Akcję osadzono w świecie fantasy, który w trakcie kampanii przyjdzie nam oczywiście ocalić przed zagładą. Sercem rozgrywki jest zwiedzanie lokacji, wypełnianie zadań i walka z potworami, ale Festival of Magic oferuje również inspirowany serią Harvest Moon rozbudowany system rolniczy. W jego ramach możemy sadzić rośliny i zbierać plony. W ten sposób zdobywamy m.in. zioła lecznicze, grzyby zapewniające czasowe bonusy do umiejętności czy małe kartofle służące jako amunicja do broni palnej. Uprawianie wirtualnego poletka urozmaica fakt, że przy jego planowaniu musimy mieć na uwadze to jak reagują na siebie różne typy roślin.
Walkę w oparto na systemie turowym. Kontrolowana przez nas drużyna może liczyć maksymalnie sześciu bohaterów, podzielonych na dwuosobowe grupy bojowe. Każdym duetem kierujemy jako jedną całością, więc sporo czasu poświęcamy na odpowiednie dobieranie jego członków. Podczas starć główny bohater korzysta z pistoletu strzelającego magicznymi kartoflami. Gra zawiera masę różnych typów magicznych bulw, które dysponują unikalnymi właściwościami. Amunicja nie jest nieskończona i w związku z tym konieczne jest samodzielne hodowanie nowych kartofli. Ciekawie rozwiązano też system rozwoju postaci. Wraz z postępami w zabawie lista umiejętności bohaterów ulega regularnemu wydłużaniu, jednak naraz możemy korzystać tylko z sześciu z nich, co ponownie wymusza trudne decyzje.
Festival of Magic - komentarze (1):
Może być z tego dobry tytuł.