Galactic Civilizations II: Twilight of the Arnor
Twilight of the Arnor jest drugim oficjalnym rozszerzeniem do gry Galactic Civilizations II: Władcy Strachu. Mamy tu do czynienia z dość klasycznie zrealizowanym dodatkiem. Producent nie poczynił bowiem żadnych rewolucyjnych zmian w kwestii mechaniki rozgrywki, dodając jednak całą masę mniej lub bardziej widocznych usprawnień, mających na celu uatrakcyjnienie zabawy. Opisywana gra do poprawnego działania wymaga posiadania pełnej wersji Władców Strachu.
Twilight of the Arnor oferuje nową kampanię dla pojedynczego gracza, która w założeniach ma zamknąć historię rozpoczętą w podstawowej wersji programu i kontynuowaną w Dark Avatar. Lista zawartych w tym rozszerzeniu usprawnień dotyczy między innymi pojawiających się w grze cywilizacji. Każda z uczestniczących w zabawie ras może teraz używać zupełnie nowych broni, systemów defensywnych oraz zdobyczy nauki (po jednym drzewku technologicznym na każdą z dostępnych ras).
Konstruowane przez gracza statki mogą być wyposażane w nowe rodzaje komponentów. Lista pojawiających się po raz pierwszy części obejmuje między innymi ulepszenia zwiększające siłę ognia całej floty, wzmacniające pancerze okrętów, czy ich szybkość przemieszczania się w kosmosie. Gracz może ponadto skorzystać z wyjątkowo potężnej jednostki latającej o nazwie Terror Star, będącej w stanie niszczyć całe gwiazdy. Jej skonstruowanie jest rzecz jasna bardzo kosztowne.
Drobnych poprawek doczekała się także oprawa wizualna gry. Zadbano zarówno o nowe portrety oraz animacje przedstawicieli różnych ras, jak i lepsze tekstury otoczenia. Ponadto bitwy mogą być toczone na jeszcze większych niż dotychczas mapach. Twilight of the Arnor udostępnia także wiele narzędzi edycyjnych, pozwalających na tworzenie nie tylko pojedynczych misji, ale i pełnoprawnych kampanii.
Galactic Civilizations II: Twilight of the Arnor - komentarze (1):
Bardzo dobra gra 8/10