Galactic Civilizations III
Galactic Civilizations III to trzecia część serii kosmicznych strategii, należących do podgatunku 4X. Producentem tytułu jest amerykańskie studio Stardock. Cykl narodził się w 2003 roku jako remake gry pod tym samym tytułem, wydanej w połowie lat 90. na komputerach Mac. Obie odsłony cyklu doczekały się szeregu dodatków i spotkały się z ciepłym przyjęciem fanów gatunku.
Akcja tytułu rozgrywa się kilka lat po wydarzeniach przedstawionych w dodatku do Galactic Civilization II, zatytułowanym Twilight of the Arnor. Dzięki temu zabiegowi twórcy mogli wprowadzić do rozgrywki zupełnie nowe rasy, frakcje i technologie. Jeżeli chodzi o rozgrywkę to nadal mamy do czynienia z rozbudowaną kosmiczną strategią turową, pozwalającą stworzyć od podstaw rozległe galaktyczne imperium, które w zależności od stylu zabawy, może zawdzięczać swój rozwój agresywnym podbojom lub dyplomacji i handlowi. Najbardziej znaczącą zmianą w porównaniu do poprzednich części jest podzielenie plansz na heksy, co pozwala na stosowanie zupełnie nowych strategii. Wpływ na tempo rozgrywki mają również czarne dziury oraz tajemnicze relikty, rozrzucone po mapie. System projektowania statków przeszedł całkowitą odnowę. W ręce graczy trafiły decyzje dotyczące praktycznie wszystkich szczegółów związanych z konstrukcją floty. Podobnie sprawa ma się ze sposobem zarządzania zasobami oraz dyplomacją. Niespodzianką dla długoletnich fanów jest również rozbudowany i w pełni funkcjonalny tryb multiplayer.
Galactic Civilizations III powstaje wyłącznie z myślą o 64-bitowych systemach operacyjnych. Otworzyło to przed twórcami niedostępne wcześniej możliwości, pozwalając na zastosowanie znacznie większych map oraz znaczącą poprawę oprawy graficznej, która oferuje teraz ogromną liczbę detali i specjalnych efektów.
Galactic Civilizations III - komentarze (1):
Warta uwagi 8/10