Komputerowa gra fabularna wyprodukowana przez firmę Piranha Bytes i wydana przez Egmont Interactive w 2001 roku[2]. Polską lokalizację zrealizowała firma CD Projekt. Gothic to pierwsza część serii gier, opowiadającej o przygodach bezimiennego bohatera, który, jak się później okazuje, stał się wybrańcem boga ognia i sprawiedliwości – Innosa. Fabuła gry opowiada o dziejach bohatera w kolonii karnej, zwanej Górniczą Doliną, która znajduje się w dolinie wyspy Khorinis i otoczona jest magiczną barierą. Gra została w pełni zlokalizowana, włącznie z kwestiami mówionymi, na język polski przez CD Projekt.
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Gothic - komentarze (6):
Świetny RPG, który mimo lat i grafiki dalej wciąga fabułą. CD Projekt wydał świetną polonizację, która do teraz jest jedną z lepszych. Zdecydowanie polecam, dla tych, którzy przegapili tę grę.
Pierwsza część świetnej serii, grywalność i świat, jakiego nie zaznamy w nowszych produkcjach.
Gra którą ogrywam do tej pory, a grafika mnie wcale nie odpycha. Trochę nieintuicyjne sterowanie ale jednocześnie proste. Złe jest tak naprawdę tylko to, że twórcy mieli pomysły na wątki poboczne, dłuższe zadania niezwiązane z głównym wątkiem i niekiedy zaczynają się ale nie mają rozszerzenia i przez to zakończenia, a szkoda.
To moja ulubiona gra. Zawsze jak w nią gram to mam ciarki na plecach i łezka się w oku kręci. Jak dla mnie to jest najlepsza część serii. Gra posiada bardzo dobra fabułę, mroczny klimat i jest tez długą grą czego niestety brakuje w dzisiejszych grach. Pozycja obowiązkowa dla każdego fana gier cRPG.
9/10
Jeden z najlepszych RPG-ów, moim zdaniem. Niepowtarzalny klimat, niezła fabuła i całkiem spory świat, jak na tamte czasy. Postaci jest niewiele, lecz każda czymś się wyróżnia, dzięki czemu wiele bohaterów Gothica wryło mi się w pamięć.