Gratuitous Space Battles 2 to kontynuacja nietypowej gry strategicznej z elementami tower defense, kładącej nacisk nie na samą bitwę, ale na odpowiednie jej przygotowanie. Za powstanie tytułu odpowiada autor oryginału – Cliff Harris i jego studio Positech Games, znane z takich gier, jak Kudos, Democracy czy bliźniaczej produkcji Gratuitous Tank Battles.
Tym, co wyróżnia serię spośród innych gier tower defense jest fakt, że w Gratuitous Space Battles nie mamy bezpośredniego wpływu na przebieg potyczki, a odpowiadają za niego sterowani przez sztuczną inteligencję kapitanowie. Naszym obowiązkiem jest za to odpowiednie przygotowanie całej bitwy. Czynimy to, konstruując od podstaw różne typy jednostek, poprzez ręczne dobieranie poszczególnych części i uzbrojenia. Kolejnym krokiem jest ustawienie stworzonej przez nas armii w odpowiednie formacje bojowe i przekazanie podległym nam kapitanom wytycznych, dotyczących przebiegu walki. Potem pozostaje nam już tylko obserwowanie rozgrywającej się batalii bez możliwości bezpośredniego wydawania rozkazów.
Mechanika rozgrywki bazuje na rozwiązaniach zastosowanych w pierwowzorze, choć nie obyło się rzecz jasna bez kilku nowości. Najważniejszą z nich są trzy nowe klasy statków: prócz tych znanych z pierwszej odsłony, do naszej armady dołączą także ogromnych rozmiarów pancerniki, ciężkie myśliwce oraz niszczyciele, pełniące rolę wsparcia dla krążowników. Znacznie zwiększyła się także liczba broni oraz podzespołów, wykorzystywanych do budowy statków. Zgodnie z sugestiami, pochodzącymi od społeczności graczy, mniejsze jednostki (np. myśliwce) są teraz dostarczane na pole bitwy przy użyciu większych statków transportowych. Ponadto nasze statki mają ograniczoną pojemność zbiorników paliwa, co wymusza konieczność ich regularnego uzupełniania. Zmiany dokonane w algorytmach sztucznej inteligencji zaowocowały m.in. możliwością utrzymania ustalonej formacji bojowej nawet po zniszczeniu większej części jednostek.
Gratuitous Space Battles 2 stanowi także istotny postęp w kwestiach technicznych. Usprawniony silnik gry pozwala na wyświetlanie jednocześnie na ekranie znacznie większej liczby statków, a sama grafika stała się jeszcze bardziej szczegółowa i pełna detali. W grze pojawiło się wsparcie dla bardzo wysokich rozdzielczości (nawet do 2560 pikseli w poziomie) oraz opcja wykorzystania dwóch monitorów, dzięki której ta rozdzielczość zostanie jeszcze podwojona.
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Gratuitous Space Battles 2 - komentarze (0):