Hired Guns: The Jagged Edge
Hired Guns: The Jagged Edge to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Developing tego tytułu powierzono rosyjskiej grupie developerskiej MiST Land opracowującej równolegle grę ALFA: Antiterror, a także mającej na swym koncie takie produkcje jak Paradise Cracked czy COPS 2170: The Power of Law. Gra była pierwotnie znana jako Jagged Alliance 3D, jednak po zakończeniu współpracy Strategry First z Game Factory Interactive zmieniono tytuł tej produkcji na Hired Guns: The Jagged Edge.
Akcja osadzona została na wschodnim wybrzeżu Afryki, w małym państewku, które okupowane jest przez większego sąsiada, ponieważ posiada pewne surowce niezbędne do budowy broni atomowej. Gracz działa zaś na zlecenie byłego rządu zajętego kraju i ma za zadanie doprowadzić do jego wyzwolenia, tzn. obalenia reżimu ustanowionego przez agresora i przywrócenia dawnego porządku. Oczywiście, nie może tu być mowy o jakiejś potężnej ofensywie militarnej, dlatego też nasze działania mają charakter walki partyzanckiej. Jak twierdzą autorzy Hired Guns: The Jagged Edge, gracz staje się tu takim Che Guevarą czasów współczesnych.
Łącznie kampania w Hired Guns: The Jagged Edge składa się z 20 misji, przy czym 12 stanowi rdzeń fabuły i musi zostać ukończone, zaś pozostałych 8 pełni funkcje poboczne. Warto jednak zaznaczyć, iż ukończenie tych ośmiu wpływa na to, jaką trudność sprawią nam zadania podstawowe. Każda misja to praktycznie jeden poziom gry. Na każdym z nich możemy dowodzić w boju oddziałem maksymalnie sześciu ludzi, wybranych i wyekwipowanych na wstępie. Rozgrywka toczy się w systemie turowym. Cele misji są różnorodne, raz zmuszeni jesteśmy do wyeliminowania wszystkich wrogich żołnierzy na mapie, innym zaś razem do pozbawiania życia wybranych osób itd. Za pozytywne ukończenie zadań otrzymujemy nagrodę w postaci pieniędzy, jakie przeznaczamy na wynajęcie nowych najemników lub nabycie lepszych broni i ekwipunku. Naturalnie ludzie jacy brali udział w danym zadaniu zyskują doświadczenie, co wpływa na ich wartość bojową.
Autorzy zastosowali w tej produkcji w pełni trójwymiarowy engine graficzny, wspierający możliwości pakietu DirectX9. Mapy pełne są różnego rodzaju obiektów, drzew czy budynków. W sumie występuje tu ponad 100 dużych obiektów (od toalet i kadź z wodą począwszy, na hangarach i okrętach skończywszy), zaś w całej grze spotkamy się z 40 rodzajami flory i ponad 100 rodzajami mebli. Zasadniczo możemy również wyróżnić cztery rodzaje terenu na jakim toczą się zmagania, tj. góry, równiny, miasta i wioski oraz plaże. Należy też dodać, iż otoczenie jest w pełni interaktywne.
Hired Guns: The Jagged Edge - komentarze (1):
Niestety do hitu Jagged Alliance ma się do bardzo słabo 6,5/10