Lucius II: The Prophecy
Lucius II: The Prophecy stanowi kontynuację gry o tytule Lucius – wydanej w 2012 roku przygodówki w konwencji horroru, która w ciekawy sposób odwraca schemat znany z tradycyjnych produkcji tego rodzaju. Studio Shiver Games (odpowiadające również za produkcję sequela) przekazało nam bowiem sterowanie nad siłami zła – reprezentowanymi przez kilkuletniego chłopca będącego synem Lucyfera – dając za zadanie zamordowania w brutalny i wymyślny sposób wszystkich, którzy znajdują się w naszym otoczeniu.
Lucius II bezpośrednio kontynuuje historię opowiedzianą w poprzedniej grze. Tytułowy bohater, będąc jedynym ocalałym z rzezi w swojej rodzinnej rezydencji, zostaje zabrany do szpitala psychiatrycznego w pobliskim miasteczku Ludlow. Tam rozpoczyna kolejną masakrę, choć sprawę utrudnia mu fakt, że Lucyfer dla większego wyzwania pozbawił go wszystkich diabelskich mocy.
Jeśli chodzi o mechanizmy rozgrywki, największa nowość tkwi w tym, że deweloper nie chciał powtórzyć błędów pierwszego Luciusa i tym razem zaoferował nam bardzo dużą, iście sandboksową swobodę. Na protagonistę czeka obszerny, pięciopiętrowy szpital, a także okalający go obszar miasteczka Ludlow. Każdy poziom jest osobną „piaskownicą”, w której sami decydujemy, kogo chcemy zabić, kiedy i w jaki sposób. Korzystamy z otoczenia na różnorodne sposoby, przygotowując wymyślne pułapki, a oprócz tego ponownie mamy do dyspozycji szeroki wachlarz piekielnych mocy (choć musimy je odblokować i zgromadzić od nowa). W sumie na Luciusa czeka ponad 100 postaci będących potencjalnymi ofiarami.
Grę stworzono w oparciu o technologię Unity.
Lucius II: The Prophecy - komentarze (0):