Maia
Maia to koncentrująca się na elemencie ekonomicznym gra strategiczna, w której zarządzany pozaziemską kolonią. Rolę głównego projektanta pełnił Simon Roth, czyli jeden z członków studia Mode 7, znanego z doskonałej taktycznej turówki Frozen Synapse.
Akcja toczy się w odległej przyszłości. Wcielamy się w dowódcę, który dostał rozkaz skolonizowania planety 3452C, powszechnie znanej jako tytułowa Maia. Jej powierzchnia jest jednak pełna agresywnych zwierząt, dlatego aby zapewnić bezpieczeństwo ludziom konieczne jest konstruowanie głównie podziemnych budynków. Powierzenie graczowi obowiązku zarządzania kolonią nie oznacza jednak, że Maia to prosty tycoon, gdzie zabawa sprowadza się jedynie do zaspokajania potrzeb małych ludzików. Twórcy podeszli do tego tematu znacznie bardziej ambitnie. Rozgrywka toczy się na rozległych podziemnych mapach o powierzchni do dwóch kilometrów kwadratowych i takiej samej wysokości, które generowane są proceduralnie. Napisany od podstaw silnik pozwala nie tylko na dużą skalę, ale również m.in. dynamiczną symulację wody i lawy.
Przede wszystkim jednak wysoki stopnień rozbudowania oferują mechanizmy rozgrywki. Musimy nie tylko rozwijać społeczność, ale również m.in. budować struktury defensywne, które ochronią kolonistów przed agresywną obcą fauną. Konieczne jest też prowadzenie prac górniczych, zarówno do poszerzania przestrzeni życiowej, jak i w celu wydobywania cennych surowców. Oczywiście, nasi podwładni nie będą żyli jedynie pracą, więc trzeba zadbać także o zaspokojenie ich potrzeb rozrywkowych. Wzorem Dungeon Keepera, pojawia się również tryb FPP, pozwalający na przespacerowanie się po terenie kolonii.
Maia - komentarze (1):
Ciekawa strategia ekonomiczna z wieloma elementami i osadzona w przyszłości.