Moebius: Empire Rising
Moebius to przygodówka korzystająca z tradycyjnego interfejsu point-n-click. Grę zaprojektowała Jane Jensen, czyli autorka takich gier jak King's Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow, Gray Matter oraz przede wszystkim kultowej serii Gabriel Knight.
Wcielamy się w mężczyznę imieniem Malachi Rector, prowadzącego sklep z antykami na Manhattanie. Kilka lat temu z jego usług zaczęli korzystać ekscentryczni bogacze. Od tego czasu bohater zajmuje się podróżowaniem po świecie i odnajdywaniem starych oraz wyjątkowo cennych przedmiotów dla dobrze płacących klientów. Akcja gry rozpoczyna się, gdy sklep Rectora zostaje strawiony przez pożar, a jego samego wkrótce potem zatrudnia milioner Amble Dexter. W zamian za pokaźne wynagrodzenie Malachi ma zbadać serię pozornie niezwiązanych ze sobą zdarzeń, a następnie przedstawić swojemu pracodawcy dokładną dokumentację własnego śledztwa.
Realizację zadania bohater rozpoczyna od przyjrzenia się śmierci młodej dziewczyny mieszkającej w Wenecji, której ciało znaleziono zwisające z jednego z lokalnych mostów. Rector rozpoczyna dochodzenie i dowiaduje się, że ofiara nie miała żadnych prawdziwych wrogów. Nie można również wskazać jakiegokolwiek motywu morderstwa. Dalsze śledztwo doprowadza jednak do odkrycia, że zabójstwo miało ukryte znaczenie, podobnie jak pozostałe zdarzenia, których zbadanie zlecił Amber Dexter. Rector zaczyna rozumieć, że wszystko jest częścią większego planu mającego na celu wpłynięcie na siły rządzące całym życiem na Ziemi. Malachi będzie musiał odkryć motywy stojących za tym osób i zdecydować czy chce odegrać powierzoną mu rolę, czy też spróbować zmienić bieg tej historii.
Moebius to tradycyjna przygodówka, więc większość czasu spędzamy na zwiedzaniu lokacji, prowadzeniu rozmów, gromadzeniu przedmiotów i rozwiązywaniu zagadek. Gra oferuje dwa tryby zabawy – przygodówkowy oraz casualowy. Ten pierwszy odpowiada tradycyjnym produkcjom z tego gatunku. Natomiast drugi z trybów jest znacznie łatwiejszy. W nim możemy korzystać z rozbudowanego systemu podpowiedzi i podświetlać istotne punkty w każdej lokacji. Znacznemu uproszczeniu ulegnie też interfejs.
Mocną stroną Moebiusa jest grafika, której wszystkie elementy, zarówno tła, jak i postacie, są całości dwuwymiarowe. Podczas przygód towarzyszy nam klimatyczna muzyka autorstwa Roberta Holmesa, czyli kompozytora ścieżki dźwiękowej z dwóch pierwszych odsłon cykl Gabriel Knight. W grze pojawia się również kilka piosenek wykonanych przez zespół The Scarlet Furies.
Moebius: Empire Rising - komentarze (0):