Naughty Bear: Panic in Paradise
Platforma: Playstation,
Xbox,
Kategoria: Akcji
Popularność: 1688
Producent: Behaviour Interactive
Wydawca: b.d.
Naught Bear: Panic in Paradise jest drugą odsłoną cyklu gier akcji, rozwijanego przez niezależne, kanadyjskie studio Behaviour Interactive (wcześniej funkcjonujące pod nazwą A2M - Artificial Mind & Movement). Podobnie jak wydany w 2010 roku pierwowzór, produkcja odznacza się oryginalną fabułą oraz sporą dawką czarnego humoru.
Akcja Naught Bear: Panic in Paradise osadzona została w tropikalnym kurorcie, dokąd pluszowe misie z Island of Perfection (Wyspa Doskonałości) wyjeżdżają na wakacje. Ktoś jednak zadbał o to, by tytułowy Niegrzeczny Miś nie został zaproszony. Rozjuszony bohater nie daje za wygraną, cichaczem przedostaje się na wyspę i dysponując listą 30 winowajców rozpoczyna zemstę.
Rozgrywka łączy elementy bijatyki oraz skradanki. Tytułowy bohater ma za zadanie dopaść swoje ofiary i rozprawić się z nimi w bezwzględny (jak na pluszaka) sposób. Do eliminacji wrogów służy różnego rodzaju broń, która pogrupowana została w pięć kategorii (Fist, Pointy, Slash, Bash oraz Smash), a także wiele elementów otoczenia. W trakcie zabawy bohatera przebrać można w ponad 100 kostiumów (większość należy wcześniej odblokować), przy czym niektóre sprawdzają się także w roli kamuflażu i pozwalają podejść blisko do ofiary.
Na potrzeby Naught Bear: Panic in Paradise deweloperzy gruntownie przebudowali autorski silnik, co pozwoliło na wprowadzenie znacznie rozleglejszych lokacji, których w grze pojawia się łącznie 11, a także zwiększenie liczby postaci wyświetlanych jednocześnie na ekranie. Gruntownie przemodelowany został również system walki. Zaimplementowano m.in. kombosy złożone z różnych rodzajów ataków, a także możliwość złapania przeciwnika i przybliżenia go do dowolnego obiektu (można np. wepchnąć postać pod kosiarkę albo spalić w ognisku).
Ekipa studia Behaviour wiele wysiłku włożyła w dopracowanie warstwy wizualnej. Podobnie jak w pierwowzorze, trójwymiarowa grafika zastosowana w Naught Bear: Panic in Paradise stylizowana jest na kreskówkę. Dzięki nowemu systemowi oświetlenia świat pluszaków zyskał jednak na szczegółowości i wyrazistości. Zmieniono również pracę kamery, której ustawieniem gracz może dowolnie manipulować (przydatne w podczas fragmentów wymagających skradania się), a także udoskonalono działanie ultra kill cams, czyli specjalnych ujęć przedstawiających spektakularne sposoby uśmiercania przeciwników.
Naughty Bear: Panic in Paradise - komentarze (1):
Pamiętam ile czasu spędzałem przy tej produkcji, gra godna uwagi.