NBA Baller Beats
NBA Baller Beats to przykład nieszablonowego pomysłu na połączenie gry rytmicznej i aktywności ruchowej. Deweloperzy ze studia HB postanowili wykorzystać możliwość śledzenia przez sensory kontrolera Kinect ruchu gracza, a także obiektów wokół niego. W tym przypadku chodzi konkretnie o piłkę do koszykówki.
Przystępując do zabawy gracz wybiera swój zespół spośród 30 autentycznych drużyn grających w amerykańskiej lidze koszykarskiej NBA. W przeciwieństwie do większości gier związanych z tym sportem, jego zadanie nie polega na trafianiu do kosza, ale kozłowaniu, dryblowaniu, wykonywani rozmaitych tricków i udawanych zagrań.
Do gry wymagane jest posiadanie konsoli z kontrolerem Kinect oraz piłki do koszykówki. Przez większość czasu gracz musi kozłować nią tak jak w prawdziwym meczu. Jedyna różnica to wymóg zachowania odpowiedniego rytmu. Co jakiś czas sygnalizowana jest także konieczność wykonania zwodu, udawanego podania czy rzutu (piłka powinna pozostać w rękach grającego), co nagradzane jest punktami. Zgromadzenie odpowiedniej ilości punktów umożliwia odblokowanie posterów z ulubionymi koszykarzami, a także kolekcjonerskich kart zawodników.
Rozgrywka w NBA Baller Beats wymaga aktywności ruchowej, choć jej zakres można dostosować wybierając jeden z trzech poziomów trudności (rookie, pro i baller). W trakcie zabawy gracz ma okazję nauczyć się podstaw koszykarskiego warsztatu, poprawić koordynację motoryczną, a także popracować nad ogólną kondycją fizyczną.
Atutem gry jest dynamiczna ścieżka dźwiękowa. Piłką kozłować można w rytmie kilkudziesięciu przebojów muzyki rockowej i hip-hopowej wykonywanych m.in. przez Kanyego Westa, Gorillaz, Run-DMC, Skrillex, Common, Tiësto oraz Them Crooked Vultures.
NBA Baller Beats - komentarze (2):
Połączenie koszykówki z muzyką i próba odzwierciedlenia warunków koszykarskich za pomocą prawdziwej piłki, mógł być dobrym pomysłem, ale gra nie zebrała jakiś specjalnie zadowalających ocen i nie była dużym sukcesem, a mogło być inaczej.
Muzyka + sport jak najbardziej