Planetary Annihilation
Planetary Annihilation to trzecia produkcja studia Uber Entertainment, które ma na swoim koncie gry Monday Night Combat i Super Monday Night Combat. Deweloper składa się z byłych pracowników Gas Powered Games i Cavedog. Ostatnia z ekip stworzyła w 1997 roku grę Total Annihilation, która była główną inspiracją dla Planetary Annihilation.
Podstawowe założenia Planetary Annihilation oparte są na legendarnej strategii czasu rzeczywistego - Total Annihilation. Teatr działań obejmuje więc nie tylko wybrany skrawek terenu, ale całe układy planetarne. Można przyjąć taktykę mozolnego zdobywania kolejnych połaci terenu przy pomocy broni konwencjonalnej, lub wcielić się w niszczyciela planet, który posyła przelatujące meteoryty wprost na przeciwnika.
Bardzo ważnym czynnikiem gry jest ekonomia. Zakładamy bazy i wydobywamy surowce, dzięki którym konstruujemy kolejne budynki, np. produkujące nowe jednostki. Te wysyłamy do walki albo do obrony już zdobytych miejsc. Twórcy z Uber Entertainment postanowili oddać w ręce grających osób bardzo prosty interfejs. Dzięki niemu, w przyjemny sposób nadzorujemy nasze wszystkie działania w jednym miejscu, mając jednocześnie wgląd na sytuację w innych rejonach. Zabawa odbywa się w kilku trybach, z których większość została stworzona do multiplayera (do 40 osób). Istnieje jednak możliwość toczenia starć ze sztuczną inteligencją (skirmish).
Tytuł oferuje pełne wsparcie dla modderów, umożliwiając im tworzenie własnych jednostek, planet, układów, a nawet nowych trybów. Twórcy dostarczyli specjalne narzędzia pobudzające kreatywność. Pozwalają one na budowanie swoich światów od podstaw. Można stworzyć mały skrawek terenu z kilkoma zabudowaniami, lub gigantyczny projekt wielkości Ziemi z masą fabryk, baz i fortec.
Planetary Annihilation - komentarze (0):