Rex
Dex to stworzona przez niezależne czeskie studio Dreadlocks oryginalna produkcja, łącząca elementy gry akcji, RPG i klasycznej side-scrollowej platformówki w stylu Flashbacka. Gra, osadzona w cyberpunkowej stylistyce, czerpie inspiracje z kultowych tytułów, znanych z salonów arcade oraz twórczości Williama Gibsona, autora zaliczanej do klasyki science-fiction powieści Neuromancer.
Fabuła Dex przenosi nas w przyszłość, do miejsca o nazwie Harbor Prime, gdzie pełne luksusowych wieżowców dzielnice kontrastują z podupadłymi i obskurnymi siedliskami biedoty. W takim świecie przyjdzie nam stawić czoła tajemniczej sztucznej inteligencji, która zrodziła się w sieci i urosła w siłę, czerpiąc wiedzę od miliardów jej użytkowników oraz dostępnych aplikacji i baz danych. Uważająca się za ostatnie ogniwo w łańcuchu ewolucji, złowroga cybernetyczna siła pragnie wyrwać się spod kontroli ludzkości i dokonać finalnej przemiany, zaś naszym zadaniem jest w tym jej przeszkodzić.
Akcja gry toczy się w sposób nieliniowy, pozostawiając graczom możliwość wyboru ścieżki rozwoju oraz sposobu, w jaki chcemy wykonywać następujące po sobie misje. W zależności od indywidualnego stylu, napotkane przeszkody możemy eliminować przy pomocy broni, umiejętności lub specjalnych urządzeń. Ciekawostką jest także wprowadzenie możliwości walki wręcz, przypominającej klasyczne gry typu beat’em up. Oprócz wątku głównego, w Dex natkniemy się również na szereg zadań pobocznych. Nie są one jednak tylko niepotrzebnym dodatkiem, a ściśle wiążą się z opowiadaną historią, wywierając określony wpływ na dalszy rozwój wydarzeń. Oryginalnym pomysłem twórców jest możliwość prowadzenia rozgrywki na dwóch połączonych ze sobą płaszczyznach: w świecie realnym oraz w cyberprzestrzeni. Przejmując kontrolę nad swoim awatarem, możemy m.in. hackować komputery czy dezaktywować systemy obronne, a efekt tych działań będzie widoczny natychmiast w otaczającej go rzeczywistości.
Dwuwymiarowa, ręcznie rysowana oprawa graficzna gry jest połączeniem designu typowego dla wspomnianego Flashbacka ze stylem i klimatem takich produkcji jak Shadowrun Returns. W warstwie dźwiękowej usłyszymy ścieżkę dźwiękową Karela Antonina, stanowiącą miks muzyki filmowej i elektronicznej. Do współpracy zaproszono również aktorów, którzy czytają wszystkie kwestie dialogowe w grze. Dex został stworzony na popularnym silniku Unity 3D, co zaowocowało m.in. równoczesnym wydaniem gry na systemy Windows, Linux, MacOS oraz konsolę Ouya.
Rex - komentarze (1):
Za***** rpg :)