rFactor 2
rFactor 2 to sequel jednej z najlepszych symulacji wyścigów samochodowych autorstwa amerykańskiego studia Image Space Incorporated. Zespół ten znany jest w głównej mierze ze współpracy z profesjonalistami w dziedzinie motoryzacji, co poskutkowało wydaniem ulepszonej wersji pierwszej części gry, dostępnej tylko dla osób pracujących przy bolidach Formuły 1.
W rFactor 2 w stosunku do poprzednika twórcy postanowili poprawić i unowocześnić wiele elementów związanych z samym rozgrywaniem zawodów. Zarówno w trybie dla pojedynczego gracza, jak i multiplayerze pojawiły się dodatkowe opcje modyfikujące warunki atmosferyczne. Przed wyjazdem na tor użytkownicy sami decydują, czy chcą ścigać się przy słonecznej pogodzie, w deszczu, czy też zostać zaskoczonym obfitą ulewą w trakcie wyścigu. Zaimplementowany system dynamicznych warunków atmosferycznych powoduje, iż walka jest jeszcze bardziej nieprzewidywalna i zaskakująca, jeśli chodzi o końcowe rezultaty. Oprócz tego studio ulepszyło fizykę kolizji między obiektami, która dotyczy nie tylko wypadków samochodowych, ale również uderzeń w pojedyncze pachołki, opony, znaki i banery reklamowe.
W każdym wyścigu mamy do czynienia ze zmienną przyczepnością toru. Moduł RealRoad liczy w czasie rzeczywistym styl jazdy poszczególnych kierowców i z kolejnymi okrążeniami zwiększa ilość gumy na częściach asfaltu, które są najczęściej obierane przez użytkowników. Sytuacja zmienia się kiedy spadnie deszcz. Przyczepność toru spada wówczas drastycznie, co zwiększa prawdopodobieństwo występowania poślizgów.
W standardowym wyposażeniu rFactora 2 znajduje się kilkanaście klas pojazdów – od starych, poczciwych bolidów, w których ścigały się asy pokroju Jackie Stewarta i Jima Clarka, po samochody osobowe o mniejszej mocy i prędkości maksymalnej. Oprócz tego twórcy zawarli wiele znanych torów m.in. belgijskie Spa-Francorchamps (również wersję z 1967 roku), malezyjski Sepang, niemiecki Nurburgring, włoską Monzę, czy amerykański Mid-Ohio.
Oprawa graficzna napędzana jest przez usprawniony silnik graficzny gMotor. Oznacza to, iż mamy do czynienia z ładniejszymi modelami pojazdów, lepszymi teksturami otoczenia, oraz efektami specjalnymi wykorzystującymi nowe możliwości kart graficznych. Oprócz tego do gry dołączony został komplet narzędzi pozwalających na import modyfikacji wykonanych dla części pierwszej.
rFactor 2 - komentarze (3):
Dam temu tytułowi najwyższą ocenę ponieważ jest to genialna gra.
Nie grałem w pierwszą część i dlatego spytam czy ktoś grał i czy ten tytuł ma szanse równać się do takich tytułów jak Forzy czy Gran Turismo.
Polecam.