Spellirium
Spellirium to niecodzienna gra przygodowa autorstwa niezależnego studia Untold Entertainment, odpowiedzialnego za gry edukacyjne dla dzieci, tworzone na zlecenie stacji telewizyjnych. Tytuł wyróżnia się od reszty przygodówek tym, ze zagadki rozwiązujemy przy użyciu tylko jednego przedmiotu, który towarzyszy nam przez całą grę.
Historia opowiada o Bracie Toddzie, młodym uczniu Strażników Runicznych, którzy chronią świat przed złem. Pewnego dnia coś jednak idzie nie tak i Todd znajduje ciało jednego ze swoich nauczycieli. Zabiera więc jego magiczne urządzenie SpellCaster i wyrusza na poszukiwania pozostałych Strażników, którym prawdopodobnie również grozi niebezpieczeństwo. W trakcie wędrówki cały czas towarzyszy nam niebiski, kudłaty stworek o nazwie Lorms, który jest strasznie zainteresowany SpellCasterem.
Rozgrywka to połączenie klasycznej gry przygodowej z produkcją logiczną i zabawą słowami. Wszystkie zagadki, problemy i starcia z przeciwnikami rozwiązujemy przy użyciu urządzenia SpellCaster. Gameplay polega na umiejętnym manipulowaniu słowami. Należy więc nie tylko układać litery w odpowiednie słowa, ale także tworzyć onomatopeje, rymować czy też ustawiać litery wstecz. Wszystko zależy od tego, jakie wymagania stawia przed nami przeciwnik lub zagadka. W związku z charakterem produkcji do komfortowej zabawy wymagana jest dobra znajomość języka angielskiego, zwłaszcza w piśmie.
Podczas przygody Todd spotyka różne postacie. Można więc poznać zadziorną łowczynię, lokalnego śpiewaka upamiętniającego wszystko i wszystkich pieśniami, najstarszego, znanego człowieka Tima Spooky’ego czy też obwoźnego sprzedawcę rupieci, chcącego za wszelką cenę spieniężyć swój towar.
Oprawa graficzna charakteryzuje się ręcznie rysowanymi postaciami i lokacjami. Akcja obserwowana jest w dwóch wymiarach, dzięki czemu tytuł wygląda ładnie i ma niewielkie wymagania sprzętowe.
Tytuł został udostępniony w kwietniu 2013 w wersji alfa. Od tego czasu można było kupować produkcje na stronie producenta. Zebrane w ten sposób pieniądze zostaną wykorzystane do wdrażania kolejnych elementów i wersji językowych.
Spellirium - komentarze (0):