The Battles of King Arthur
The Battles of King Arthur jest dziełem wewnętrznego studia deweloperskiego brytyjskiej firmy Excalibur Publishing. Ambicją autorów było stworzenie strategii turowej, która korzystałaby z bogactwa motywów legend arturiańskich oraz mitologii celtyckiej.
Akcja gry osadzona została w umagicznionych realiach średniowiecza. Król Artur z pomocą Rycerzy Okrągłego Stołu zamierza zjednoczyć Brytanię i rozszerzyć swoje królestwo o tereny Irlandii, Islandii, Galii oraz Norwegii. Aby to osiągnąć legendarny władca musi rozwinąć gospodarczo kraj i stawić czoła swoim wrogom.
Gra oferuje możliwość pokierowania Królem Arturem i jego sprzymierzeńcami bądź jedną z czterech wrogich mu nacji (Irlandczycy, Norwegowie, Galowie i Islandczycy). Rozgrywka skupia się na dwóch aspektach – ekonomicznym oraz militarnym. Gracz musi zająć się rozbudową kontrolowanych wiosek i miast, aby wygenerować surowce niezbędne do rozwijania technologii oraz rekrutowania armii składającej się z różnego rodzaju jednostek (m.in. łucznicy, pikinierzy, ciężka jazda, maszyny oblężnicze). Podczas walk duże znaczenie mają specjalne umiejętności bohaterów, w tym chociażby Merlina, Lancelota, Mordreda czy Morgany LeFey, które mogą przechylić szalę zwycięstwa w bitwie.
Deweloperzy z Excalubiur Publishing zadbali o estetycznie wykonaną, trójwymiarową oprawę wizualną. Akcja ukazana jest w rzucie izometrycznym, co stanowi wyraźny ukłon w stronę miłośników klasycznych strategii turowych (np. serie Civilization i Tin Soldiers). Uwagę zwracają przede wszystkim modele bohaterów, przypominające figurki z planszowych gier bitewnych.
The Battles of King Arthur - komentarze (0):