Ultimate General: Gettysburg
Ultimate General: Gettysburg to wojenna strategia odtwarzająca przebieg największej bitwy Wojny secesyjnej. Jest to debiutancka produkcja niezależnego studia Game-Labs. Grę zaprojektował Nick Thomadis, autor serii modyfikacji DarthMod do cyklu Total War
Ultimate General: Gettysburg to rozgrywana w czasie rzeczywistym strategia bitewna pozwalająca na objęcie dowództwa nad obiema stronami tytułowego starcia. Gra stawia na realizm, oferując rozbudowaną taktycznie mechanikę walki, możliwość stosowania licznych formacji oraz konieczność pilnowania morale żołnierzy.
Gracze otrzymują opcję wcielenia się w generała sił Unii lub Konfederatów. Sama bitwa została rozbita na długą serię scenariuszy, podczas których możemy spróbować zmienić historię lub też odtworzyć rzeczywisty wynik potyczek. Nie brakuje również misji będących wytworem wyobraźni autora. Wszystkie nasze decyzje wpływają na dalszy przebieg konfliktu, oznacza to, że jeśli np. stracimy dużą część żołnierzy, to wszystkie późniejsze bitwy będą znacznie trudniejsze do wygrania.
Pod względem mechanizmów rozgrywki Ultimate General: Gettysburg stawia na realizm oraz głębię taktyczną. Możliwości bojowe jednostek oparte są na zapisach historycznych, a kluczową rolę odgrywa właściwe wykorzystanie terenu oraz stosowanie formacji. Każdy pojedynczy żołnierz posiada własny moduł sztucznej inteligencji i nawet pozostawiony sam sobie nie staje się bezbronny. Jednocześnie podwładni nie są maszynami do zabijania i ich zachowanie zależy od stanu ich morale. Pomimo rozbudowanych mechanizmów walki, gra oferuje prosty w obsłudze interfejs, który pozwala błyskawicznie wydawać rozkazy setkom jednostek.
Ultimate General: Gettysburg - komentarze (0):