dodano: 2018-03-07 18:20:03
PC

FoxTail - wrażenie z gry w fazie tworzenia

Autor: agusia16
FoxTail - wrażenie z gry w fazie tworzenia
12°
5

FoxTail, niezależna, pikselowa przygodówka w stylu retro, choć dalej tworzona, jest już dostępna w sprzedaży. Pierwsze wrażenie z rozgrywki pragnę Wam zaprezentować w tym tekście. 
 
FoxTail to jak wspomniałam projekt niezależny, stworzony przez Gingertips Game Studio, z którym miałam przyjemność zapoznać się dzięki uprzejmości firmy Gog.com, grając w fragment projektu, który tak jak wspomniałam jest obecnie w fazie produkcji i można zakupić go zarówno na Gog.com, jak również we wczesnym dostępie na Steam. O projekcie wspominałam Wam już na łamach naszego serwisu przybliżając nieco tę pikselową, klasyczną przygodówkę retro. Dziś chce nieco więcej o niej napisać, skupiając się na tym co w niej przyciągnęło moją uwagę, co się spodobało bardzo, co mniej, a co powinni według mnie twórcy poprawić. Od razu mogę zaznaczyć, że tej poprawy, póki co projekt za wiele nie potrzebuje. 
 
W grze wcielamy się w młodą, sympatyczną, sprytną oraz jak przystało na lisicę inteligentną Laeh, która pewnego dnia przybywa do położonego w sielskim miejscu domu swojej ukochanej babci. Ponieważ babunia z dnia na dzień zaczyna czuć się coraz gorzej, protagonistka postanawia poszukać pomocy. Niestety nie znajduje jej u miejscowego aptekarza, który bez odpowiedniego leku nie może pomóc staruszce. Protagonistka postanawia więc ruszyć na poszukiwanie wspomnianego lekarstwa.
 
Czy uda się jej takowy środek odnaleźć? Co naszą bohaterkę czeka po drodze? Tego oczywiście na razie nie wiemy, bowiem FoxTail oferuje nam póki co około dwóch godzin rozgrywki, muszę przyznać bardzo klasycznej, niezwykle wciągającej, potrafiącej zaciekawić i dającej pewien niedosyt. Fabularnie rozgrywka jedynie wprowadza nas do opowieści, zarysowując pewne elementy, pobudzając wyobraźnię i nakreślając nowe wątki.

FoxTail jest grą wykonaną w grafice pikselowej, nawiązującej do gier lat dziewięćdziesiątych i w takiej formie prezentuje się naprawdę znakomicie, potrafiąc mimo ograniczeń graficznych zaprezentować wiele szczegółów i detali. Jest też bardzo kolorowa, sprawiając iście bajkowe wrażenie.
 
Wielką przyjemność dawało mi granie w tego tradycyjnego point & clicka, w którym wszystkie czynności wykonujemy za pomocą nieodzownego narzędzia gracza, czyli myszki. Klasycznie prezentuje się w grze zarówno mechanika, jak i cała otoczka rozgrywki, czyli interfejs. Gra się zwyczajnie przyjemnie, prosto, delektując się tym co widzimy na ekranie. Jak na przygodówkę w tradycyjnym stylu, eksplorujemy, zbieramy przedmioty, które trafiają do klasycznego w swojej formie ekwipunku. Nie zabrakło także rozmów, choć gra pozbawiona jest dialogów w formie mówionej, a skupia się jedynie na tekście pisanym. 
 
Eksploracja dokonywana jest w kilku lokacjach. W ogrywanym przeze mnie fragmencie zawędrować mogłam na stację kolejową, posiadłość babci, włącznie z pracownią dziadka i piwnicą, zwiedziłam sklep aptekarza, czy uroczy las. Na plus oczywiście zaliczyłam możliwość zapisywania rozgrywki w dowolnym momencie, co w przypadku produkcji przygodowej powinno być normą, tym bardziej, że z pewnością z czasem w rozgrywce (przynajmniej mam taką nadzieję) pojawi się dużo więcej zagadek. Na razie miałam przyjemność zmierzyć się z jedną bardzo ciekawą układanką logiczną oraz z tradycyjnymi zadaniami przygodowymi.

Muszę stwierdzić, że większość elementów w FoxTail przypadło mi do gustu. Zastanawiałam się grając co podoba mi się najmniej i choć nie jest tego za wiele, to mam pewne zastrzeżenia do samego etapu zapisywania się gry, który wygląda tak, jakby rozgrywka miała zaraz się wysypać. Troszkę nie podobał mi się także sam wygląd paska ekwipunku, który według mnie jest zwyczajnie za duży i zasłania sporą część ekranu, a gra jest na tyle śliczna, że oglądanie jej jak najwięcej sprawia wielką przyjemność. 
 
Ciężko w tej chwili oceniać rozgrywkę, której póki co dostaliśmy tylko znikomy fragment, który jeśli wykonany wszystkie istotne dla rozgrywki czynności zajmuje koło godziny. Nie mniej jednak styl prowadzenia gry, jej klasyczność, prostota w połączeniu z ciekawą fabułą, sympatyczną bohaterką i pewną swobodą daną nam przez twórców, pozwala myśleć, że za jakiś czas czekać nas będę bardzo mile spędzone chwilę z lisicą Leah, w FoxTail. 
 
Foxtail na GOG

Komentarze (5):
avatar Mariusz
dodano: 2018-03-08 21:47:27

Przecież nikomu tu nie zarzuciłem czegoś takiego, podzieliłem się jedynie swoimi przemyśleniami odnośnie tego dlaczego takich gier z takim stylem graficznym jest coraz więcej, i że z mojego punktu widzenia to bardziej liczy się grywalność. Co do grafy poprostu jestem z reguły wyrozumiały, nie jest łatwo stworzyć grę jako twórca/y niezależny. Po prostu w takim położeniu nie da się być ekspertem od wszystkiego i sięga się po względnie proste metody, zwłaszcza, że fundusze są z reguły mizerne. To jedynie mój punkt widzenia i to tak w skrócie, nikomu niczego tu nie zarzuciłem ;)

avatar agusia16
dodano: 2018-03-08 00:29:15

Ależ drogi Mariuszu, nikt z nas tu nie narzeka na grafikę w pikselach, a już z pewnością nie ja, o czym świadczy tekst powyżej. Miłej lektury życzę :) Pozdrawiam :)

avatar Mariusz
dodano: 2018-03-08 00:12:49

No nie każdy jest po ASP a jak grę się pragnie zrobić to trzeba iść na pewne kompromisy i bawić się w stosunkowo prostą do zrealizowania "pikselozę" nie każdego stać na zatrudnienie grafika z prawdziwego zdarzenia a możliwę, że pomysł/gra będzie miała w sobie to coś i załapie. Nic w takich grach złego, jak ktoś chce to gra w to a jak nie chce to nie gra i tyle, wolny wybór i nie ma co narzekać zwłaszcza jeżeli taki tytuł jest grywalny ;)

avatar agusia16
dodano: 2018-03-07 22:42:44

To fakt, ostatnio przewaga gier w stylistyce pikselowej jest w przewadze, szczególnie widoczne jest to w grach niezależnych ;)

avatar PanDamian
dodano: 2018-03-07 22:01:26

Stylistyka retro chyba dominuje w grach indie ;).

Reklama