dodano: 2020-03-26 00:33:01

Problemy ze snem? Odstaw ekrany tuż przed zaśnięciem! Dlaczego?

Autor: AnoX
Problemy ze snem? Odstaw ekrany tuż przed zaśnięciem! Dlaczego?
45°
0

Nowoczesne technologie to nowy zasób możliwości, szans oraz... niebezpieczeństw i wad, które mogą źle na nas oddziaływać. Ekrany negatywnie wpływają na sen.
 
We współczesnym świecie naprawdę mało czasu i uwagi poświęcamy na sen, który jest niezwykle ważny dla ludzi, ich zdrowia oraz spostrzegawczości i szybkości myślenia, co jest niezwykle ważne. Szczególnie mocno te dwie ostatnie kwestie dotyczą graczy, którzy jeżeli chcą rywalizować w sieci potrzebują utrzymywać wysoki poziom koncentracji przez długi, długi czas. W związku z czym zdecydowaliśmy się przedstawić Wam nieco informacji dotyczących snu oraz kwestii "zasypiania ze smartfonem" czy komputerem. Z resztą... niektórzy faktycznie zasypiają z telefonem w ręce.
 
Dorośli powinni spędzać około 7-9 godzin snu (osoby w wieku 18-25 i 65+ to maksymalnie 8 godzin), jednakże jego długość to nie wszystko, ponieważ równie istotna jest jakość snu. Nasze działania mogą oczywiście gwarantować nam wydajny i zwyczajnie przyjemny czas odpoczynku, jednakże możemy też sobie zaszkodzić przy braku odpowiedniej wiedzy lub w sytuacji, gdy zupełnie nie wiemy co może powodować nasze problemy.
 
Jednym z czynników negatywnie wpływającym na nasz wypoczynek jest światło niebieskie, o którym poświęciliśmy osobny wpis. Nie sposób jednak nie wspomnieć w kilku słowach o jego roli dla naszego organizmu. Otóż jego obecność rejestrowana przez nas wzrok stanowi w gruncie rzeczy informacje o tym, że w dalszym ciągu trwa dzień. Długość fali wpływa na wydzielanie się melatoniny w mózgu. Jeżeli pojawia się z tym problem, automatycznie dochodzi do zakłóceń snu, przez które nie możemy ostatecznie optymalnie wypocząć.
 
Niebieskie światło - Czym jest? Co jest źródłem? Jak wpływa na nas?
 
Na świecie przeprowadzono liczne badania, które zapewniając nam jednoznaczne wnioski, otóż spędzanie ostatnich chwil z ekranem, a już w wielkiej bliskości twarzy tym mocniej, jednoznacznie negatywnie wpływa na naszą codzienną drzemką i zasadniczy czas spędzany na sen. Rezultaty wskazują, że nawet jeżeli ilość czasu pozostaje niezmienna to jego jakość, głębokość oraz wydajność dostrzegalnie stoją na niższym poziomie.
 
Z analiz można wyczytać, że okres 30 minut pomiędzy ostatnim kontaktem wzrokowym z ekranem już powinien przełożyć się na wyraźny wzrost naszych doznań, a to poziom powiedzmy minimalny. Warto by go oczywiście wydłużyć, czyniąc to z resztą w rozsądny sposób. Producenci aplikacji, oprogramowania oraz sprzętu, wzięli tego typu kwestie pod uwagę i dostarczają nam przydanych rozwiązań do ściągnięcia lub domyślnie dostępnych w ramach rozszerzenia funkcjonalności urządzeń.
 
Jeżeli chcielibyście przeprowadzić osobiście tego typu test to bez wątpienia warto rozważyć chociażby lekturę jakiejś dobrej książki, dzięki której  ostatnie chwile danego dnia moglibyście spędzić przy dobrej historii. W końcu nikt nie powiedział, że konieczne jest spoglądanie przez ten czas w sufit... ;)
 
 
W związku z powyższymi informacjami, chciałbym zaprosić Państwa (rodziców oraz opiekunów) do prowadzonego przeze mnie obecnie badania, poświęconego wpływowi technologii na dzieci.


źródło: fot. Oğuzhan Akdoğan on Unsplash

Komentarze (0):
Reklama
Reklama