Quakecon 2019 - DOOM Eternal oficjalnie zaprezentowany w pełnej krasie

lubiegrac publicystyka Quakecon 2019 - DOOM Eternal oficjalnie zaprezentowany w pełnej krasie
Quakecon 2019 - DOOM Eternal oficjalnie zaprezentowany w pełnej krasie



Tamer Adas | 27 lipca 2019, 18:05

DOOM Eternal przez długi czas był widoczny jedynie na kilku materiałach, lecz podczas Quakecon 2019 ujrzeliśmy zupełnie nowy fragment rozgrywki.
 
Przez długi czas najnowsza odsłona cyklu mocno trzymana była gdzieś na boku, choć zauważyć jednak należy, że z drugiej strony sama zabawa siłą rzeczy nie zawiera zbyt wielkiej różnorodności. Siłą i sednem jest przyjemność z samodzielnego pokonywania kolejnych przeciwników. 
 
Zwrócić uwagę należy także na to jak trudno coś unikatowego pokazać w ramach pierwszoosobowej perspektywy i posługiwania się dość klasycznymi "pukawkami". 
 
 
Na początku zasadniczego tekstu warto zauważyć, że bardzo szybko twórcy przeszli do kwestii przedstawienia rozgrywki, co w przypadku innych firm bywało wielkim problemem. Demo było sprzed targów E3 2019, a co za tym idzie niektóre elementy zostały zmienione już i pewnie zostaną zmodyfikowane do premiery.
 
Jak się okazuje określone typy broni i ich naboje będą się odmiennie spisywać w przypadku różnych przeciwników, którzy posiadają pewnego typu odporność. Warto zatem zawsze zmieniać zestaw.
 
Zauważyć można podobny poziom graficzny, lekko podbity, ale uwagę przykuwa interfejs, który pomimo tego że jest przejrzysty ma odrobinę zbyt agresywną formę, która może dekoncentrować wiele osób.
 
Nowe poziomy będą naprawdę rozbudowane rozbudowane oraz wyjątkowe, a co za tym idzie atrakcji w nich nie będzie brakować! Będziemy z nich także często korzystać ponieważ wrogów jest bardzo dużo, a my musimy wykorzystywać słabe strony wielu potworów, aby skutecznie i szybko je eliminować.
 
Sztuczna inteligencja została poprawiona, a co za tym idzie jako gracze będziemy musieli rozsądniej działać, ponieważ wrogowie przez cały czas będą delikatnie analizować na nasze działania. Jeżeli będziemy grali tak samo to możemy być pewni, że gra się do tego dostosuje!
 
Zmieniono balans poszczególnych broni, przez co chociażby wyrzutnia rakiet jest wolniejsza, mocniejsza, ale też bardziej nam zagraża. Zadawane obrażenia będą jeszcze bardziej widoczne, a brutalne wykończenia są jeszcze bardziej efektowne.
 
Rozgrywka będzie nas nie tylko satysfakcjonować, ale także ma nam dostarczyć wiele wyzwań oraz zagadek, z którymi będziemy musieli sobie poradzić w mądry sposób.
 
Nowe koło z karabinami i pistoletami informuje nas o ty co mamy, jakiego typu posługuje się to amunicją i ile jej de facto mamy. Wspomniany interfejs wciąż jest dopracowywany, choć i my jako gracze będziemy go mogli kształtować zgodnie z potrzebami.
 
Eternal będzie naprawdę ciężki, a co za tym idzie będziemy musieli przez cały czas się aktywnie poruszać, aby unikać zagrożeń oraz optymalnie przejść kolejne miejscówki.
 
DOOM Eternal będzie mieć premierę 22 listopada 2019 roku na komputerach osobistych, PlayStation 4, Xbox One oraz Google Stadia.