ESL to firma będąca częścią prężnie działającej grupy MTG oraz jest też liderem branży e-sportowej na świecie. Firma w swoim dorobku ma organizacje największych turniejów w najpopularniejszych grach komputerowych: Intel Extreme Masters, ESL One, ESL Pro Series oraz Starcraft II World Championship Series.
Teraz ESL podsumowuje mijający rok i dane wyglądają naprawdę imponująco. W ramach ESL Polska rozegrano ponad 144 tysiące meczy, w których uczestniczyło 71 tysięcy graczy, a pula nagród wyniosła 548 600 zł. Widzowie także nie próżnowali i na najpopularniejszym serwisie społecznościowym Facebook zanotowano 4,7 mln odsłon transmisji z rozgrywek e-sportowych, a na serwisie Twich 7,1 mln odsłon. To 4,5 mln widzów na Facebooku i aż 2,6 mln na Twichu.
Widać, że z roku na rok polski e-sport rozwija się i to jest bardzo dobra informacja. Do tego wyniku przyczyniają się przede wszystkim gracze, którzy śledzą na bieżąco wydarzenia, a niejednokrotnie zaczynają sami uprawiać e-sport. W Polsce mamy też trzy niezwykłe eventy takie jak Puchar Polski Cybersport, ESL Mistrzostwa Polski oraz Go4.
Pierwszy z nich w 2017 roku miał pierwszą swoją odsłonę, a finał odbył się 5 marca w MCK w Katowicach. Pula nagród wyniosła 50 000 zł, dla CS: GO oraz LoL, czyli po 25 000 zł na każda z nich z czego 12 000 zł otrzymali zwycięzcy. Drugi sezon zakończył się między 7 i 8 października w trakcie trwania PGA w Poznaniu.
Zajmujący 1 miejsca w LoL i CS: GO otrzymali wolny wstęp na 16 sezon ESL Mistrzostwa Polski, a zwycięzca LoL-a pojechał na turniej OMEN by HP League of Legends Combat, który miał miejsce 19-22 października w Pradze.
Drugi duży event to ESL Mistrzostwa Polski, którego dwa finały zostały rozegrane w 2017 roku. Finały 14 sezonu miały miejsce 29-30 kwietnia w katowickiej ESL Arenie, a 15-tego pomiędzy 15, a 17 września w łódzkiej Atlas Arenie. Ten ostatni sezon był szczególny bo przyniósł sporo zmian oraz profitów dla samych zawodników i to nie tylko w postaci nagród pieniężnych. Mistrzowie tego sezonu otworzyli sobie drzwi do rozgrywek w randze europejskiej (LoL), a niektórzy nawet światowej (CS: GO - Mountain Dew League).
W przypadku ESL Mistrzostw Polski wynagrodzenia graczy wyniosło dla CS: GO każda drużyna biorąca udział w fazie zasadniczej ( to 8 drużyn ) otrzymywała po 5 000 zł przez okres trzech miesięcy (1000 zł na głowę) co w efekcie dawało kwotę 120 000 zł. Pula nagród w finale w łódziekiej Atlas Arenie zawierał się w 60 000 zł, co w połączeniu z pensjami daje 180 000 zł. Natomiast LoL to łącznie 80 000 zł, gdzie 50 000 zł w finale. W zależności od zajęte miejsca gracze otrzymywali taką nagrode pieniężną.
Trzeci wielki turniej to Go4 czyli seria zawodów, gdzie amatorzy i półprofesjonaliści rywalizują online. Tutaj nagrody już nie były takie wielkie ale zawierały się w kilkudziesięciu tysiącach złoty.
Poniżej możecie zobaczyć grafikę przedstawiającą to podsumowanie.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Piękne zdjęcie z tej hali :)