Czy piractwo gier ma jeszcze przyszłość? Sytuacja wydaje się dynamiczna, choć...

lubiegrac publicystyka Czy piractwo gier ma jeszcze przyszłość? Sytuacja wydaje się dynamiczna, choć...
Czy piractwo gier ma jeszcze przyszłość? Sytuacja wydaje się dynamiczna, choć...



Tamer Adas | 5 lipca 2023, 23:55

Piractwo gier przez długi czas było plagą w branży, ale z każdym rokiem ten segment rynku znacząco się zmienia, szczególnie z uwagi na coraz lepszy dostęp do atrakcyjnych cenowo usług oraz szeregu rozwiązań technologicznych, które poprzez połączenie sieciowe powodują, że złamanie zabezpieczeń staje się coraz trudniejsze. Czy jednak jest to zjawisko już przeszłe? Czego się można spodziewać w przyszłości? Gdzie może być najciężej?

Czy było piractwo gier?

Internetowi piraci na przestrzeni lat dręczyli autorów oraz wydawców gier. Piractwo gier miało wielką skalę, wiązało się to oczywiście ze sporymi stratami finansowymi w dziedzinie sprzedaży, niezwykle często nawet zakłócając informację o tym, jak rynek rósł. Ten ostatecznie zaczął powoli dojrzeć jak i cały internet, a wraz z nim sytuacja się krok po kroku zmieniała. Zapomnieć nie możemy jednak o takich miejscach jak Polska, która początkowo nie miała ustawy regulującej własność intelektualną oraz poważnie produkować w sieci. Powoli sytuacja zaczęła się zmieniać w 1995 roku, ale trend już powoli się rozpoczynał.

Brak możliwości zarobienia na niesprzedanych, ale nielegalnie pozyskanych grach... stał się także początkiem dla wielu, wielu graczy między innymi u nas, nie tylko mogąc się otworzyć budżetowo na tego typu biedniejsze społeczności, ale także zarażając pasją do tej formy rozrywki jako takiej. Tego nie było w branży filmowo-serialowej, niemniej to już nieco inna historia. W trakcie wzrostu świadomości oraz zainteresowania taniejącą technologią powolnie dochodziło do zmian, dzięki którym obecnie praktycznie wszyscy na świecie grają, mogąc delektować się całkowicie za darmo dostępnymi propozycjami takimi jak Fortnite czy World of Tanks.

Piractwo gier podstawą pod sukces?

Pomimo braku większych zarobków, szeroko rozumiany Zachód oraz Azja na przestrzeni lat doczekały się szeregu środowisk obejmujących między innymi Europę Środkowo-Wschodnią, gdzie zbudowały się społeczności niezwykle utalentowanych twórców, którzy dziś nie tylko posiadają wielkie umiejętności i doświadczenie, ale także od lat są przyzwyczajeni do kombinowania oraz rozwiązywania licznych kłopotów.

Piractwo gier - Co to? Czyli jak sytuacja się zmieniła?

Najmłodsi gracze mogą nawet nie mieć pojęcia o tym, czym jest piractwo gier. A mówimy tutaj o możliwości złamania zabezpieczeń, dzięki którym możliwe jest instalacja oraz aktywacja gier, bez posiadania oryginalnej kopii. W ramach specjalnych oprogramowań, znanych niektórym jako cracki, możliwe było nie tylko uruchamianie, ale także i kopiowanie oraz udostępnianie szeregu tytułów.

W ostatnich latach branża opracowała jednak takie narzędzia jak Denuvo, które pomimo znacznego ograniczania możliwości obliczeniowych oraz wymuszania połączeń z internetem... stworzyły niezwykle skuteczną mieszankę. DRM-y zdominował rynek oraz spowodowały znaczące ograniczenie działalności stron takich jak The Pirate Bay, jednocześnie zapewniając niemalże pełną kontrolę nad segmentem sprzedażowym. Obecnie można jedynie narzekać na skalę tego, jak tego typu systemy ingerują w działanie gier oraz... ewentualnie zdecydować się na zakup tytułu na GOG-u.

Piractwo gier - Przy jest przyszłość przed tym procederem?

Piractwo gier w zasadzie zostało pokonane pod względem technicznym, obecnie nie widać żadnych narzędzi, które potrafiłyby na stałe zneutralizować wspomniane oprogramowania zabezpieczające. Gdy dochodzi do tego znacznie większa dostępność gier darmowych, jakościowych czy tych udostępnianych w ramach abonamentów... w zasadzie piractwo nie ma sensu. Zmiany mogłyby zajść jedynie w sytuacji, gdy najwięksi gracze zaczęliby jeszcze mocniej podnosić ceny oraz utrudniać dostęp, ale dopóki jest to proces powolny, nikt specjalnie nie poszukuje tego typu wyjścia z sytuacji.  Nawet rosnący rozmiar projektów powoduje, że próby nieco innego delektowania się tytułami bez opłat staje się trudniejszy, co nieco ugrywane jest w sferze abonamentów, ale... całościowo rozmawiamy tutaj o małym segmencie w zasadzie potwierdzającym, że piracenie gier to już historia...

 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

Tagi: rynek, branża, gra,
Komentarze [0]:

Inne newsy

Polecane teksty

Powiązane teksty

Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners