Dziś następuje premiera Meta Quest 3, zupełnie nowych, samodzielnych gogli wirtualnej rzeczywistości

lubiegrac newsy hardware Dziś następuje premiera Meta Quest 3, zupełnie nowych
Dziś następuje premiera Meta Quest 3, zupełnie nowych, samodzielnych gogli wirtualnej rzeczywistości



Tamer Adas | 10 października 2023, 17:55

Dziś następuje premiera gogli Meta Quest 3, kolejnej generacji urządzeń dla fanów wirtualnej rzeczywistości, stawiających na jeszcze lepszy design, parametry oraz wyższy poziom wydajności z pakietem dodatkowych usprawnień. Czego się możemy dokładnie spodziewać po tym sprzęcie?

Gogle napędzane procesorem Snapdragon XR2 Gen 2 mają zaoferować przeszło dwukrotnie lepsze rezultaty w przypadku licznych gier, oferując jednocześnie rozgrywkę nastawioną na zapewnienie jeszcze lepszych kolorów oraz wysokiego poziomu rozdzielczości, która była problemem poprzednika. Sporą zaletą trzeciego Questa będzie wspiera mieszanej rzeczywistości, radząc sobie zarówno z klasyczną wirtualną, jak i dotychczas mniej popularną, ale znaną rozszerzoną.

Przeczytaj też:

 

Większa pamięć wewnętrzna umożliwi poradzenie sobie z bardziej rozbudowanymi tytułami oraz wygodniejszą obsługą szeregu gier z własnej biblioteki, jednocześnie skuteczniej współgrając z 8 GB pamięci DRAM oraz poprawionym dźwiękiem przestrzennym 3D z aż 40% lepszym zakresem dźwięku, ulepszonymi basami oraz szerszymi opcjami personalizacji.

Poprzez soczewki typu pancake obraz stanie się atrakcyjniejszy, smuklejszy oraz ostrzejszy w środku i na obrzeżach, zachowując wsparcie dla 90 i 120 Hz oraz szerokich stopni pola widzenia przy rozdzielczości 2064 x 2208 na oko.

Co eksperci sądzą o Meta Quest-cie 3 i jego przyszłości?

Bartosz Rosłoński, Prezes Immersion Games S.A.:

Czy okulary Meta Quest 3 odmienią rynek VR?

Gogle Meta Quest 3 z pewnością mają potencjał, żeby odmienić rynek. Nawet jeżeli do tego nie dojdzie, to jestem przekonany, że wniosą w niego spore ożywienie. Meta Quest 3, podobnie jak Quest Pro, kładzie duży nacisk na funkcjonalności z zakresu Mixed Reality, ale jest dostępny dla konsumentów w cenie znacznie niższej niż jego biznesowy odpowiednik. Mieszana rzeczywistość otwiera niesamowite możliwości dla twórców aplikacji i gier. Szczególnie spodobała mi się zaprezentowana na tegorocznej konferencji Meta Connect aplikacja „Magic Keys”, która umożliwia naukę gry na pianinie. Wystarczy założyć okulary, uruchomić aplikację, a klawisze same się przed nami pojawią. Sensory rejestrujące ruchy rąk przenoszą to na realną grę na wirtualnym urządzeniu. To naprawdę fascynujące i otwiera wiele nowych możliwości dla twórców. Jestem bardzo ciekawy, jak będą wykorzystywać elementy świata realnego w przyszłych grach.

Czym najnowszy model okularów będzie się różnić od poprzedniego modelu (Quest 2)?

Meta Quest 3 wprowadza ulepszenia praktycznie we wszystkich aspektach technicznych w porównaniu z poprzednikiem – oferuje wyższą rozdzielczość, większą ilość pamięci RAM, lepsze soczewki czy pojemniejsze dyski do przechowywania gier i aplikacji. Samo urządzenie jest znacznie mniejsze i lżejsze, co przekłada się na wygodę użytkowania, dzięki lepszemu rozłożeniu wagi. Z kolei nowe, kolorowe kamery umożliwią lepszą kontrolę nad otoczeniem użytkownika. Co ciekawe, zarówno Meta Quest Pro, jak i Meta Quest 2 wkrótce otrzymają aktualizację oprogramowania, dzięki której ich wydajność ma wzrosnąć. To pokazuje, że Meta robi ogromne postępy nie tylko w dziedzinie hardware’u, ale też i softu.

Czego możemy spodziewać się po nowych okularach? Jakie będą ich wady i zalety?

Przede wszystkim możemy spodziewać się dużo lepszych wrażeń wizualnych w grach, co przekłada się na jeszcze wyższy stopień immersji użytkowników. Porównania prezentowane przez Metę robią niesamowite wrażenie, takie jakiego byśmy oczekiwali po urządzeniach nowej generacji. Już teraz VR oferuje immersję, której nie oferuje żadna inna platforma, a teraz będzie to jeszcze bardziej rozbudowane. Owszem, rozwiązania PC od dawna oferują niesamowite możliwości w zakresie generowania grafiki (korzystają w końcu z mocy obliczeniowej komputerów stacjonarnych) ale konieczność połączenia za pomocą kabla jest dla wielu sporym ograniczeniem. Meta Quest 3 nie ma tych problemów, a gry i aplikacje wyglądają na nim znakomicie.

 

Sławomir Matul, CEO VR Factory Games S.A.:

Czy okulary Meta Quest 3 odmienią rynek VR?

W zależności od oczekiwań i doświadczeń użytkownika z VR (z którego z rozwiązań korzystał do tej pory: Quest2, PlayStation VR2, PCVR, inne) użytkowanie Quest 3 będzie innym doświadczeniem. Na pewno Quest 3 to nowa era rzeczywistości mieszanej (MR), która rozszerza potencjał wirtualnej rzeczywistości - możliwość mieszania w pełni interaktywnych modeli 3D z realnym otoczeniem. Czy mixed reality się przyjmie? - czas pokaże. Na pewno Quest 3 to również zmiana koncepcji użytkowania okularów VR. Do tej pory było to w większości urządzenie do gier VR i szkoleń VR - teraz idzie w podobnym kierunku co zestaw zapowiedziany przez Apple Vision Pro - centrum rozrywki gdzie poza grami VR i MR dzięki niesamowitej rozdzielczości i lepszym parametrom technicznym Quest 3 pozycjonowany jest również między innymi jako potężne kino domowe z możliwością oglądania nie tylko filmów ale również wydarzeń sportowych produkowanych w specjalny sposób tak aby nadać im bardzo immersyjny sposób ich śledzenia.  Quest 3 to również konsola do gier tych przeznaczonych na ekrany płaskie (dostęp do 100 gier z Xbox Game Pass) Na pewno Quest 3 z najlepszą jakością wyświetlacza wśród dostępnych okularów VR, poprawioną wydajnością czy wspieraniem technologii mieszanej rzeczywistości wyznaczy nowy standard wśród samodzielnych urządzeń VR.

Czym najnowszy model okularów będzie się różnić od poprzedniego modelu (Quest 2)?

Quest 3 oferuje 40% cieńszą obudowę, dwukrotnie większą moc obliczeniową, nowe bezpierścieniowe i mniejsze kontrolery z ulepszoną haptyką o nazwie Touch Plus, ostrzejsze obiektywy, wyświetlacz o wyższej rozdzielczości i wysokiej jakości przejście do świata realnego - rzeczywistość mieszana (MR).

Czego możemy spodziewać się po nowych okularach? Jakie będą  ich wady i zalety?

Na pewno będą to najlepsze dostępne na rynku okulary VR z najlepszą biblioteką gier VR. Nie jest to rewolucja a ewolucja. Lepsza wydajność zarówno procesora jak i jakość grafiki pozwoli na tworzenie bardziej jakościowych aplikacji. To że są to samodzielne okulary VR, które nie potrzebują podłączenia ich do dodatkowego urządzenia  jak okulary PCVR, których używa się z komputerem czy PSVR które wymagają podłączenia do konsoli PlayStation jest  olbrzymią zaletą. Sprzedaż do tej pory ponad 20 mln sztuk Quest 2 pokazuje, że to słuszna droga. A wady? Pewnie dla wielu cena będzie wadą gdyż okulary w podstawowej wersji kosztują 499$ co w przypadku 299$ Quest jest sporą różnicą. Patrząc po ulepszeniach i cenach konkurencji wydaje się, że to uczciwa i dość atrakcyjna cena ale z drugiej strony chcąc aby VR stał się technologią powszechną należy nie tylko poprawiać jakość hardware i contentu ale również oferować sprzęt po jak najniższych cenach.

 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: Informacja prasowa

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners