Unreal Engine 5 i Ray Tracing na PlayStation 5 Pro – rewolucja wizualna w Fortnite

lubiegrac newsy hardware Unreal Engine 5 i Ray Tracing na PlayStation 5 Pro – rewolucja wizualna w Fortnite
Unreal Engine 5 i Ray Tracing na PlayStation 5 Pro – rewolucja wizualna w Fortnite



redakcja | 30 listopada 2024, 17:00

Fortnite, jedna z najpopularniejszych gier na świecie, zyskała niedawno aktualizację dedykowaną konsoli PlayStation 5 Pro. Nowa wersja gry wprowadza istotne zmiany graficzne, które są zapowiedzią przyszłości produkcji wykorzystujących Unreal Engine 5 na tej platformie.

Przeczytaj także:

Analiza aktualizacji Fortnite – kluczowe zmiany i decyzje technologiczne

Według analizy przeprowadzonej przez Digital Foundry, najnowsza aktualizacja Fortnite na PS5 Pro oferuje znaczące ulepszenia graficzne, ale również pomija implementację technologii PSSR. Zamiast korzystać z upscalera AI, który w innych grach bywa źródłem licznych problemów, deweloperzy postawili na technologię TSR (Temporal Super Resolution). Dzięki niej gra utrzymuje płynność na poziomie 60 FPS lub wyższym, z minimalnym obciążeniem GPU.

„Różnice w jakości obrazu między TSR a PSSR są znaczące. TSR lepiej integruje się z Unreal Engine 5, zapewniając wyższą stabilność i mniejsze ryzyko błędów wizualnych.” – Digital Foundry

Ray Tracing sprzętowy – nowa jakość na konsolach

Najbardziej spektakularnym dodatkiem w tej aktualizacji jest jednak implementacja sprzętowego Ray Tracingu. W porównaniu z tradycyjnymi metodami opartymi na oprogramowaniu, sprzętowy Ray Tracing oferuje bardziej stabilne i realistyczne efekty wizualne, co czyni Fortnite jednym z niewielu tytułów konsolowych obsługujących tę technologię.

Dzięki temu gracze mogą cieszyć się bardziej szczegółowym oświetleniem, precyzyjnymi odbiciami i znacznie lepszą stabilnością w porównaniu do podstawowego modelu PS5. To dowód na to, jak Unreal Engine 5 wykorzystuje moc PS5 Pro.

Rozczarowania związane z PSSR w innych grach

Chociaż aktualizacja Fortnite pokazuje potencjał nowych technologii, wprowadzenie upscalera PSSR w innych produkcjach nie zawsze przynosi pozytywne rezultaty. Przykładem jest gra Avatar: Frontiers of Pandora, która również obsługuje PSSR. Niestety, analiza przeprowadzona przez GamingTech wykazała, że rezultaty są mocno rozczarowujące – problemy z wydajnością i jakością obrazu skutecznie obniżają wrażenia z rozgrywki.

Technologia Zastosowanie w Fortnite Ocena w Avatar: Frontiers of Pandora
TSR Stabilna, optymalna wydajność Nieobsługiwane
PSSR Pominięte Problemy z wydajnością
Ray Tracing sprzętowy Wyraźne ulepszenia wizualne Nieobsługiwane

Podsumowanie

Unreal Engine 5 na PlayStation 5 Pro otwiera nowe możliwości dla twórców gier, a implementacja sprzętowego Ray Tracingu w Fortnite stanowi doskonały przykład tego, co można osiągnąć. Niemniej jednak, nie wszystkie technologie, takie jak PSSR, spełniają oczekiwania graczy i ekspertów, co pokazują wyniki w Avatar: Frontiers of Pandora. W przyszłości z pewnością zobaczymy więcej gier, które w pełni wykorzystają potencjał tej platformy.

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

Tagi: PlayStation,
Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners