World of Warcraft Midnight — domy graczy i narastająca wojna Pustki

lubiegrac news World of Warcraft Midnight — domy graczy i narastająca wojna Pustki
World of Warcraft Midnight — domy graczy i narastająca wojna Pustki



redakcja | 28 sierpnia 2025, 11:00

facebook banner

World of Warcraft Midnight zapowiada się jako rozbudowany drugi tom Sagi Serca Świata. Zwiastuny fabularny i rozgrywki pokazują, że konflikt między Światłością a Pustką eskaluje, a Azeroth stoi na krawędzi przemian. Blizzard udostępnił materiały wideo i opis nowej zawartości, a dodatek trafił do przedsprzedaży.

W Midnight gracze mają otrzymać dużą porcję nowości: od centrum dodatku w postaci odbudowanej Srebrnej Luny, przez zaktualizowane strefy i nowe mechaniki, aż po trwały system domów oraz rozszerzenia dla PvP i klas. Z opisu wynika, że rozgrywka będzie skupiać się zarówno na konflikcie epickim, jak i na osobistych wyborach związanych z tworzeniem przestrzeni własnej w świecie gry.

Przeczytaj także:

Setting i fabuła

Midnight kontynuuje opowieść Sagi Serca Świata, stawiając na dwoistość: Światłość kontra Pustka oraz destrukcja kontra stworzenie. Z materiałów wynika, że fabuła odwołuje się do wydarzeń z The War Within i działań Xal'atath, a nowe zagrożenia Pustki przesuwają punkt ciężkości konfliktu. Srebrna Luna pojawia się jako nowe centrum, miejsce, gdzie splatają się elementy sacrum i tajemnicy. W opisie znalazły się także nazwy stref: Śpiewająca Puszcza, Zul'Aman, Harandar i Burza Pustki, które łącznie tworzą paletę środowisk — od leśnych ostępów, przez podziemne, grzybowe dżungle, po chaotyczne obszary zaludniane przez siły Pustki.

W kontekście fabularnym ważnym motywem jest odbudowa i opieka nad miejscami pamięci oraz osobiste wybory bohaterów, którzy po latach zmagań otrzymują sposobność posiadania własnego domu. Ten narracyjny element łączy epicką skalę konfliktu z intymnym wymiarem rozgrywki, gdzie indywidualna przestrzeń staje się nowym obszarem ekspresji gracza.

Rozgrywka i mechaniki

Materiały opisują kilka znaczących zmian mechanicznych i nowych funkcji. System łowów to dobrowolna aktywność, prowadzona z udziałem NPC Astalora Krwawoprzysięgi, koncentrująca się w Mordowni w Srebrnej Lunie. Polowania mają dodać otwartemu światu dodatkowej głębi, oferując większe wyzwania i cele do realizacji podczas eksploracji nowych stref.

Nowa sprzymierzona rasa, haranirowie, to starożytni łowcy związani z bioluminescencyjną krainą. Według opisu gracze po raz pierwszy poznali ich przy okazji współpracy z Orweyną w The War Within; teraz haranirowie stają się grywalną rasą z dostępem do wielu klas: wojownik, łowca, złodziej, kapłan, szaman, mag, czarnoksiężnik, mnich i druid.

  • Nowe centrum: Srebrna Luna z Sanktuarium Światłości i Ogrodem Pamięci oraz lokalnymi lokacjami dostępnymi dla określonych frakcji.
  • Strefy: Śpiewająca Puszcza, Zul'Aman, Harandar, Burza Pustki — różnorodne biomy i historie do odkrycia.
  • Nowość klasowa: specjalizacja łowcy demonów Pożeracz, oparta na Pustce, zadająca obrażenia dystansowe i zmieniająca dostępne kombinacje ras i klas.
  • Polowania: mechanika dodatkowych wyzwań w otwartym świecie.

System domów graczy to jedna z bardziej wyróżnionych funkcji. Opis wskazuje, że graczom zostanie oddany rozbudowany, trwały system budowy i dekorowania własnych lokacji, zawierający tysiące elementów wystroju. Większość ozdób i elementów będzie dostępna do zdobycia w trakcie rozgrywki, co ma premiować eksplorację i udział w aktywnościach dodatku. Taki system ma charakter kreatywny i społecznościowy jednocześnie: dom staje się miejscem osobistej ekspresji, ale też potencjalnym punktem odniesienia w świecie gry.

„Po ponad 20 latach walki z zagrożeniami mogącymi zniszczyć świat, Czempioni Azeroth otrzymają swój własny kawałek Azeroth na własność.”

PvP, rajdy i dostępność

Opis Midnight zawiera także zapowiedzi nowych elementów PvP. Burza Pustki zostanie częściowo wykorzystana jako nowe pole bitewne — Wzniesienie Zabójców — mające przypominać epickie starcia znane z Doliny Alterac i Wyspy Podboju. Dodatkowo tryb Comp Stomp wzbogacony zostanie o dwa nowe pola bitew: Kopalnie Srebrodłamków i Bitwę o Gilneas, które mają pozostać dostępne na stałe jako opcje rozgrywki przeciwko przeciwnikom sterowanym przez komputer.

W zapowiedzi pojawiają się też informacje o nowych rajdach, podziemiach i ogólnych aktualizacjach jakości życia gry. Dodatek trafił do przedsprzedaży w cyfrowych edycjach Base, Heroic i Epic w sklepie Battle.net, gdzie zamieszczono szczegóły dotyczące premii i zawartości poszczególnych wydań.

Jeżeli chcesz obejrzeć materiały wideo, dostępne są oficjalne zwiastuny: zarówno cinematic, jak i fragmenty rozgrywki, które pokazują atmosferę, lokacje i niektóre z nowych mechanik. Poniżej zamieszczono zwiastun fabularny oraz zwiastun rozgrywki:


Podsumowanie

Midnight ma łączyć epicki konflikt z osobistymi elementami rozgrywki, oferując jednocześnie nowe strefy, rasę haranirowie, specjalizację Pożeracz dla łowców demonów, system polowań, rozszerzone PvP oraz trwałe domy graczy. Zapowiedziane zmiany sugerują nacisk na eksplorację, tworzenie i angażujące aktywności endgame, a materiały wideo pozwalają zapoznać się z klimatem i konkretnymi rozwiązaniami wizualnymi i mechanicznymi.

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners