Determination (ślimak) - CLeM

lubiegrac poradniki CLeM Determination (ślimak) - CLeM



autor:agusia16

Determination (ślimak)

Nowy rozdział ponownie zaczynamy w piwnicy.

Podnosimy dziennik. Tym razem nasz postać chce "Determination". 

Clem_21.jpg

Znów odezwie się znajomy nam głos. 

Udajemy się do pomieszczenia z wazonem. Teraz drzwi po środku, które prowadzą do łazienki będą otwarte. Wchodzimy zatem do środka. 

Clem_22.jpg

Znajdziemy się właśnie w łazience, w której jest awaria, rura mocno przecieka, a my musimy dostać się do wiszącej na ścianie apteczki. Na razie nie jesteśmy w stanie tego zrobić. Musimy naprawić przeciek. W tym celu zdobyć zawór/ pokrętło. Opuszczamy łazienkę.

Clem_23.jpg

Wędrujemy do pokoju z pianinem, po czym wchodzimy w drzwi, które są teraz otwarte, te na przeciwko fotela. 

Clem_24.jpg

Znajdziemy się w bibliotece, w której czeka na nas kilka zagadek. Przede wszystkim przyglądamy się obrazowi, który przedstawia taką samą rzeźbę jak w szklarni. Używamy lupy na obrazie. Odnajdujemy oko, i odsłaniamy przedmiot, który trzyma owa rzeźba. To żółta kula, którą musimy znaleźć. 

Clem_25.jpg

Zaglądamy do szuflady z lewej, w której znajdziemy klucz runiczny. Otrzymamy osiągnięcie Free entry You've secured the Runic Key. Zabieramy zdjęcie znajdujące się w ramce na biurku. 

Clem_26.jpg

Znów odezwie się dziecięcy głosik.

Owego klucza będziemy używać w tym rozdziale kilka razy. Pomoże otworzyć nam drzwi czy zamki. Pojawi się notatka z dzienniku. 

Tym kluczem możemy teraz otworzyć szufladę z prawej strony. Klikamy na nią, bo pojawiła się mini-gra.

Clem_27.jpg

Zadaniem gracza przy używaniu tegoż runicznego klucza jest takie ustawienie kamieni z runami, w górę czy w dół, by po włożenia do zamka zapadki zamka i ich rowki pasowały do wgłębiania. Gdy już odpowiednio ustawimy kamienie, klikamy potwierdzenie "A". Gdy klucz zaświeci na biało, to zadanie zostało dobrze wykonane.

W tym wypadku nie jestem pewna, czy te mini-gry, czyli każde otwierania zamka nie jest losowe dla każdej gry. Być może, że tak właśnie jest. 

W moim przypadku od lewej: 8 w górę, 9 w górę, 5 w górę, 3 w górę.

Clem_28.jpg

Zadanie nie jest trudne, a my możemy próbować wycofując klucz i dopasowywać ile razy chcemy.

Otworzymy szufladę, w której znajdziemy list oraz kartkę wyrwaną z pamiętnika. Trafią one do naszego dziennika.

Clem_29.jpg

Teraz spoglądamy na regał z butelkami. Ustawiamy je tak jak na zdjęciu poniżej. Otworzy się globus, z którego zabieramy złotą kulę

Clem_30.jpg

Następnie spoglądamy na regał z książkami. Znajdują się tu książki, które musimy przesunąć. Przesuwamy te, które zostały zaznaczona na zdjęciu poniżej.

Clem_31.jpg

W ten sposób na książkach rozbłyśnie różowy krzyż, różowe linie, a drzwi biblioteki się otworzą.

Clem_32.jpg

Wychodzimy z biblioteki, a następnie całkiem z domu. Wchodzimy do szopy, z której zabieramy śrubokręt. Następnie klikamy na szufladę z lewej.

Clem_33.jpg

Po raz kolejny musimy użyć runicznego klucza, czyli ustawić kamienie, tak jak w przypadku poprzedniego razu, na odpowiednim poziomie. Tym razem mamy do ustawienia poziom góra i dół. Mini gra może być losowa. 

W moim przypadku wygląda to: 2 w górę, 5 w górę, 6 w dół, 4 w dół

Po ustawieniu kamieni z runami, czyli klucza, potwierdzamy ustawienie klawiszem "A". Jeśli klucz zaświeci się na biało, zadanie wykonane. 

Clem_34.jpg

Szuflada się otworzy. Wyciągamy z niej czerwony zawór, pokrętło. 

Clem_35.jpg

Opuszczamy szopę. Wracamy do domu, i wchodzimy do pomieszczenia z pianinem, a następnie otwieramy drzwi z prawej. Znów używamy klucza runicznego. 

Clem_36.jpg

W moim przypadku, zagadka raczej losowa wygląda tak: 2 w górę, 2 w dół, 2 w górę, 9 w dół.

Clem_37.jpg

Wchodzimy do otwartego już pomieszczenia, które okaże się schowkiem. Zabieramy leżącą na podłodze puszkę. 

Clem_38.jpg

Wracamy do łazienki. Umieszczamy zawór na rurze, a woda przestanie cieknąć. Zabieramy z wiszącej na ścianie apteczki plaster. Opuszczamy łazienkę.

Clem_39.jpg

Udajemy się tym razem do spiżarni (drzwi na przeciwko schodów do piwnicy). Tu znajduje się jeszcze jedna szuflada, która nie została otwarta. 

Clem_40.jpg

Po raz kolejny używamy runicznego klucza, by otworzyć zamek. Tylko w tym wypadku należy pamiętać, że ostatni kamień w kluczu, gdy znajdzie się w zamku, opuszcza się. Musimy zatem działać szybko, szybko potwierdzać nasze ustawienie. Zagadka raczej jest losowa. W przypadku tego zamka pojawia się pomarańczowa zapadka, które jest ruchoma i obniża się gdy włożymy klucz. Należy mieć to na uwadze. 

W moim przypadku ustawienie wygląda: 3 w górę, 8 w dół, 8 w dół, 4 w dół.

Clem_41.jpg

Gdy prawidłowo ustawimy klucz, zamek szafki się otworzy. Zabieramy z niego sitko

Clem_42.jpg

Udajemy się do szklarni, gdzie rzeźbie dajemy złotą kulę. W ten sposób podniesie dłoń do góry i odsłoni tajne przejście. Wchodzimy w nie.

Clem_43.jpg

Znajdziemy się przy oczku wodnym. Znajduje się tu rura, którą musimy załatać. Używamy najpierw sitka, potem plastra. 

Clem_44.jpg

Na rurze znajduje się zawór. Klikamy na niego, najpierw przesuwając go nieco w lewo. Woda przez sito będzie lecieć wprost do oczka wodnego. My jednak musimy pozbyć się ptaka, który siedzi na gałęzi. Przesuwamy zawór maksymalnie w lewo, by znalazł się w linii poziomej. 

Clem_45.jpg

Gdy przesuniemy zawór woda popłynie wprost na ptaka, który ucieknie. Wtedy z zarośli wyjdzie ślimak. Wkładamy go do puszki. Zadanie wykonane. 

Clem_46.jpg

Wracamy do domu, i do salonu z pianinem i wchodzimy, podobnie jak w pierwszym rozdziale do pokoju z prawej, po schodach. Oddajemy puszkę ze ślimakiem.

Clem_47.jpg

Zobaczymy animację z dziewczynką. Otrzymamy osiągnięcie Determination You've delivered a snail

Animacja

Kończymy rozdział. 

Komentarze :
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners