WarCraft: Orcs & Humans
WarCraft: Orcs & Humans to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, wyprodukowana przez Blizzard Entertainment w 1994 roku. Gracz stanie po jednej z dwóch stron konfliktu (Orków lub Ludzi) i w zależności od tego wyboru, spróbuje podbić lub obronić krainę Azeroth.
Pod wieloma względami WarCraft: Orcs & Humans przypomina Dune II: The Building of a Dynasty, chociaż w porównaniu z pierwowzorem wzbogacono go o kilka nowych funkcji. Jedną z nich jest możliwość zbierania jednostek w grupy i przesuwania ich razem po mapie (niestety, można tak zrobić jedynie z czterema wojownikami naraz). Kolejną nowością jest wprowadzenie drugiego surowca, jako elementu niezbędnego do produkcji nowych budynków i jednostek. W WarCraft: Orcs & Humans oprócz wydobywanego w kopalniach złota, konieczne jest również ścinanie drzew (i jednym, i drugim zajmują się wykwalifikowani robotnicy). Ostatnią poważną zmianą jest próba rozwinięcia klasycznych scenariuszy o przygodowy charakter. W Dune II: The Building of a Dynasty mieliśmy do czynienia z prostymi misjami, polegającymi na budowie bazy i niszczeniu struktur wroga. W WarCraft II: Orcs & Humans tworzenie osiedla nie jest dostępne we wszystkich scenariuszach. Czasem dostaniemy do dyspozycji ogromną ilość wojsk z zadaniem zrównania z ziemią miasta wroga, innym razem konieczne będzie zejście do lochów, gdzie stawimy czoła potężnym przeciwnikom, lub spróbujemy wyprowadzić stamtąd rannych bohaterów.
WarCraft: Orcs & Humans - komentarze (2):
Polecam
9/10