Assetto Corsa to projekt niezależnego, włoskiego studia Kunos Simulazioni, które w dorobku ma gry netKar Pro i Ferrari Virtual Academy. Deweloperzy postawili sobie za cel stworzenie maksymalnie realistycznego symulatora wyścigów samochodowych, adresowanego wyłącznie na komputery PC i korzystającego z dobrodziejstw zaawansowanych technologii graficznych. W grze dostępne są licencjonowane modele samochodów różnych klas – do aut produkcyjnych, poprzez prototypy i egzemplarze koncepcyjne, po legendy wyścigów serii GT i Formuła 1. Wszystkie pojazdy odwzorowane zostały z dbałością o szczegóły na podstawie laserowych skanów. Zarówno ich wygląd, parametry techniczne, jak i fizyka jazdy były też certyfikowane przez producentów. Z równie dużą starannością odtworzono tory wyścigowe (na marginesie warto dodać, że biura studio Kunos Simulazioni zlokalizowane są na terenie toru Vallelunga). Prace nad Assetto Corsa zainicjowane zostały w 2008, a do współtworzenia gry zaproszeni zostali inżynierowie i zawodowi kierowcy. Na bazie autorskiego engine'u deweloperzy z Kunos Simulazioni starali się zbudować zaawansowany, symulacyjny model jazdy, zachowując przy tym wysoką grywalność. Oprawa wizualna AC wykorzystuje potencjał bibliotek DirectX 11, w tym technologie: blur, HDR, dynamicznego oświetlenia i miękkiego cieniowania w czasie rzeczywistym. Nie zapomniano również o fanach modów. Dołączany do gry edytor pozwala dodawać własnoręcznie zaprojektowane tory i nowe modele pojazdów.
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Assetto Corsa - komentarze (5):
Gra wyścigowa na wysokim poziomie. Polecam 9/10
7/10.
A tu akurat grafika jest ładna to trzeba przyznać, szczególnie samochody.
Wyścigówka, która zadowoli wymagających 8/10.
Bardzo dobra robota zrobiona przez niezależne studio. Assetto pokazuje, że nie trzeba być dużym studiem by móc robić bardzo dobre gry wyścigowe.