BeamNG.drive
BeamNG.drive to debiutancka produkcja niewielkiego studia BeamNG. Od początku swego istnienia pracowało ono nad zaawansowanym silnikiem fizycznym i dopiero po ukończeniu prac nad nim postanowiono stworzyć grę, która będzie skupiała się na jego wykorzystaniu.
Dlatego BeamNG.drive oferuje sandboksowy model rozgrywki, w którym swobodnie przemierzamy zróżnicowane lokacje o otwartej strukturze, oddając się przyjemności płynącej z jazdy i eksploracji. Robimy to za kierownicą jednego ze stosunkowo pokaźnej puli pojazdów, w pełni podatnych na uszkodzenia i szeroki zakres modyfikacji.
Za to, by taka rozgrywka szybko się nie znudziła, w dużej mierze odpowiadają sami gracze. Deweloper dołącza bowiem do gry rozbudowany edytor, który umożliwia tworzenie własnych map i pojazdów. Dostępna jest też opcja kreowania misji i wyzwań, co pozwala wzbogacać produkcję o swoiste kampanie fabularne. Co więcej, sami twórcy nieustannie rozwijają swoje dzieło, dodając do niego nowe obszary, wehikuły czy tryby rozgrywki, takie jak rajdy, wyścigi uliczne, zadania kurierskie, pokazy kaskaderskie i pościgi policyjne.
Najistotniejszą częścią omawianego tytułu jest jednak wspomniany silnik fizyczny. BeamNG stworzyło niezwykle zaawansowaną technologię, która, oprócz bardzo realistycznego modelu zachowania się samochodu na drodze, oferuje przede wszystkim system zniszczeń na niespotykanym wcześniej poziomie. Gięcie blachy i odpadanie części jest tutaj generowane w czasie rzeczywistym, a efekty kolizji nieznacznie odbiegają od tego, co możemy oglądać w testach zderzeniowych prawdziwych samochodów. Przy takim zaawansowaniu fizyki w grze jej oprawa graficzna, generowana przez silnik Unity, mimo stosunkowego ubóstwa detali i efektów, może zejść na dalszy plan.
BeamNG.drive - komentarze (4):
Gra bardzo pozytywnie zrobiona. Polecam
7/10.
Efekty zniszczenia są fenomenalne w tej produkcji. Bardzo fajnie projektowany produkt. Świetna fizyka i dbałość o detale i efekty zdumiewa.
Polecam 7/10.