Might & Magic: Heroes VII
Might & Magic: Heroes VII to kolejna odsłona popularnej serii turowych strategii fantasy. Za produkcję odpowiada niemieckie studio Limbic Entertainment, czyli zespół, który opracował dodatki do „szóstki” oraz grę Might & Magic X: Legacy.
Fabuła opowiada o wojnie domowej toczonej o tron Imperium. Kampania koncentruje się na młodym księciu imieniem Ivan, który w celu zdobycia korony utworzył tzw. Radę Cieni, w skład której wchodzą przedstawiciele sześciu frakcji. Poza radami dotyczącymi bieżącej sytuacji regularnie raczą oni również księcia starymi opowieściami o najsłynniejszych bohaterach krainy Ashan i te historie mają zainspirować Ivana do podejmowania właściwych decyzji.
Might & Magic: Heroes VII oferuje sześć grywalnych frakcji. Wśród nich znalazły się nich znajdzie się Przystań, Akademia, Twierdza oraz Nekropolis. Podstawowe mechanizmy zabawy oparte zostały na rozwiązaniach poprzednich kilku części. Gra stanowi więc mieszankę turowej strategii z elementami RPG. W czasie zabawy zwiedzamy ogromne mapy, zbieramy tony surowców i budujemy potężne miasta. Możemy rozwijać bohaterów, rekrutować jednostki i toczyć boje pełnych detali mapach bitewnych.
Autorzy wysłuchali sugestii fanów i przywrócili wiele rozwiązań, których brakowało w poprzedniej osłonie. Przede wszystkim usunięto uproszczony model ekonomiczny z poprzedniej części i zamiast czterech surowców otrzymujemy siedem. Każda frakcja dostała własny dwuwymiarowy ekran miasta i osiem unikalnych jednostek. Usunięty został system konwersji podbitych grodów, więc np. zajęta Nekropolia nie przeobraża się w inny typ metropolii. Jednostki nie mogą teleportować się między miastami i zamiast tego konieczne jest korzystanie z karawan. Mapy są bardziej otwarte i większy nacisk położony został na aspekt eksploracyjny. Podczas wojen wykorzystujemy m.in. katapulty, balisty oraz namioty z medykami. Ponadto pola bitewne są teraz gęściej zapełnione różnorodnymi obiektami i przeszkodami.
Might & Magic: Heroes VII - komentarze (0):