A Short Tale of Solitude
A Short Tale of Solitude to ambitny projekt niewielkiego, bo zaledwie 3-osobowego zespołu studia Phobia Interactive. W swoim debiucie deweloperzy postanowili stworzyć grę inspirowaną prozą m.in. H. P. Lovecrafta, Edgara Alana Poe, Williama Goldinga oraz Stefana Grabińskiego.
Akcja A Short Tale of Solitude osadzona została po I wojnie światowej. Główny bohater, którego poczynaniami kieruje gracz, to 10-letni Sebastien. Po śmierci rodziców chłopiec wysłany zostaje do położonego w północno-wschodniej Francji sierocińca. Okazuje się, że placówka została opuszczona przez dorosłych opiekunów. Pozostawione samym sobie dzieci stworzyły własne społeczności, które toczą bezwzględną walkę o władzę i przetrwanie.
Fabuła gry została podzielona na 12 rozdziałów i przedstawia wydarzenia rozgrywające się na przestrzeni jednego roku. Łącznie gracz ma do wykonania około 60 zadań, w trakcie których musi m.in. zmierzyć się z dziecięcymi lękami i zyskać sprzymierzeńców.
A Short Tale of Solitude wyróżnia się nietypową, czarno-białą stylizacją oprawy wizualnej. Na uwagę zasługują przede wszystkim modele postaci bohaterów, których sylwetki przypominają zabawkowe lalki wyciosane z drewna.
A Short Tale of Solitude - komentarze (3):
Pomysł na grę ciekawy, wykonanie nawet dobre 6,5/10.
Gra trochę monotonna, ale plusem jest to, że można wybierać różnorakie ścieżki fabularne.
Jak na 3 osobowe studio to moze byc ciekawa sprawa w sumie.