After Reset
After Reset to postapokaliptyczne RPG, nawiązujące stylem i klimatem do klasyków gatunku, w szczególności dwóch pierwszych części serii Fallout. Za stworzenie gry odpowiada niezależna ekipa zapaleńców, pod przewodnictwem niejakiego Richarda Nixona, występującego również pod pseudonimem MrNixon.
After Reset rysuje niewesołą wizję przyszłości, w której mieszkańcy Ziemi cierpią straszliwe konsekwencje globalnej wojny jądrowej. Szkody okazały się na tyle dotkliwe, że nawet grubo ponad wiek po nuklearnej apokalipsie nasza planeta wciąż jest miejscem, w którym przetrwanie każdego dnia wymaga ciężkiej walki. Jedną trzecią powierzchni Ziemi stanowią Żółte Strefy, gdzie w zrujnowanych miastach, wciąż pokrytych radioaktywnym pyłem, władzę sprawują grupy anarchistów. Swą silną pozycję zawdzięczają kontroli nad niezwykle cennymi zapasami nieskażonej żywności i wody. Równie duży obszar zajmują powstałe w wyniku wybuchu bomb jądrowych Czerwone Strefy, w których życie, o ile nie zostało doszczętnie zniszczone, przybrało wynaturzoną, odrażającą formę. W miejscach tych szaleją anomalie, a panami są wszelkiej maści mutanty i przybysze z kosmosu. Właśnie wtedy – 132 lata po tytułowym „resecie” rozpoczyna się akcja gry.
Gracz zostaje wrzucony do tego nieprzyjaznego świata w skórze śmiałka zmuszonego do niekończącej się walki o przetrwanie. Głównymi zagrożeniami są niebezpieczne mutanty, bezwzględni bandyci i zabójcze anomalie. Rozgrywkę charakteryzuje oldskulowe podejście do tematu, reprezentowane przez tradycyjny widok izometryczny oraz walkę w czasie rzeczywistym, opartą na rzutach kostkami. Jak na produkcję z gatunku RPG przystało, w After Reset duże znaczenie ma rozwój postaci, wyraźnie inspirowany systemem S.P.E.C.I.A.L. oraz zasadami znanymi z Dungeons & Dragons. O przydatności bojowej postaci decydują m.in. jej wyposażenie, umiejętności i atrybuty.
W grze pojawiają się lokacje znajdujące się zarówno na powierzchni Ziemi – zmienionej w bezkresne pustkowie, usiane zdewastowanymi miastami – jak i w budynkach, np. opuszczonych placówkach badawczych. Mroczna, ponura atmosfera budowana jest nie tylko poprzez przygnębiające otoczenie i sugestywną muzykę, lecz również samą rozgrywkę. Przetrwanie często wymaga sięgania po niezbyt uczciwe środki – handel kradzionymi informacjami, zabójstwa i tym podobne metody.
After Reset napędzany jest przez silnik Unity 3D, na bazie którego powstały inne podobne produkcje, w tym Project Eternity i Wasteland 2. Oprawa dźwiękowa, której daleko do sielankowych melodii, znakomicie buduje gęsty klimat.
After Reset - komentarze (3):
Ciekawa gra 7/10 !
Dobry klimat, fajna gra 8/10.
Faktycznie moze byc ciekawa ale czy ja wiem czy sprobuje. CZas pokaze ;)