Armikrog
Armikrog jest duchowym następcą kultowej, „plastelinowej” przygodówki The Neverhood wydanej w 1996 r. Za jego powstanie odpowiada Doug TenNapel, któremu udało się zebrać pod nowym szyldem większość ekipy, pracującej przy takich jego grach jak Earthworm Jim czy właśnie wspomniany wcześniej The Neverhood.
W grze wcielamy się w postać kosmicznego podróżnika o imieniu Tommynaut, przemierzającego wszechświat wraz ze swym wiernym towarzyszem – psem Beak-Beakiem. Los sprawia, że ich statek zostaje uszkodzony i rozbija się na tajemniczej, nieznanej planecie. Tam nasi bohaterowie zostają pojmani i uwięzieni w tytułowej fortecy Armikrog.
Podobnie jak w przypadku niezapomnianego The Neverhood, wszystkie postaci oraz lokacje w Armikrog wykonane są z plasteliny i animowane przy użyciu animacji poklatkowej. Mimo postępu technologicznego, jaki dokonał się w animacji komputerowej na przestrzeni kilkunastu lat jest to wciąż bardzo praco- i czasochłonny proces. Dlatego prócz doświadczonych programistów i grafików, nad grą pracował również cały zespół lalkarzy, animatorów i artystów rzeźbiarzy.
Gra została stworzona na silniku graficznym Unity i zalicza się do kategorii klasycznych przygodówek typu point-and-click. Jako godny następca legendy posiada wszystkie cechy niepowtarzalnego stylu TenNapela, jak ekscentryczne i sympatyczne postaci, niepowtarzalne światy, przekonującą historię i doskonały, zwariowany humor. O ścieżkę dźwiękową gry zadbał ponownie wielokrotnie nagradzany za The Neverhood Terry S. Taylor.
Armikrog - komentarze (0):