Ascension: Arenas Of War
Ascension: Arenas Of War to debiutancka produkcja niewielkiego brytyjskiego studia Ludorum. Jest to sieciowa strzelanka z akcją ukazaną z perspektywy pierwszoosobowej, osadzona w futurystycznych klimatach.
Twórcy położyli w niej duży nacisk na współpracę graczy w drużynie. Dzięki zastosowaniu systemu umiejętności poszczególne klasy postaci nadają się najlepiej do pełnienia określonych ról w zespole. Przykładowo Juggernaut to typowy tank skupiający na sobie uwagę przeciwników. Jego broń pozwala na zalanie wrogów gradem pocisków, dzięki czemu sprawdza się równie dobrze jako inicjator starć. Oprócz niego w drużynie mogą się pojawić również: cichy zabójca Cyborg potrafiący ukrywać się przed wzrokiem innych, posiadający zdolność budowania stacjonarnych wieżyczek Technician, zatruwający chemicznymi substancjami oponentów oraz leczący własnych towarzyszy Scientist, czy opierający się na oszustwach i walce długodystansowej Hacker.
Twórcy przygotowali szereg trybów zabawy wieloosobowej różniących się stawianymi przed graczami celami. Obejmują one m.in.:
Team Deathmatch – klasyczny mecz drużynowy polegający na unieszkodliwieniu jak największej liczby wrogów w wyznaczonym czasie.
EMP Mode – atakujący zespół ma za zadanie wysadzić w powietrze trzy kluczowe punkty na mapie, a drużyna broniąca próbuje temu zapobiec i w ostateczności rozbroić podłożone ładunki.
Virus Mode – poziom kredytów obu zespołów powoli spada do zera. W celu osiągnięcia zwycięstwa konieczne jest włamanie się do terminali i wgranie wirusa przyspieszającego odpływ gotówki rywali.
Upload Mode – wariacja na temat poprzedniego trybu. Tym razem celem jest zdobycie określonej liczby kredytów, a dokonujemy tego włamując się do rozmieszczonych losowo na mapie terminali. Ich lokalizacja zmienia się co jakiś czas, więc kluczowe jest szybkie przemieszczanie się.
Oprawa graficzna gry Ascension: Arenas Of War utrzymana jest w stylistyce science-fiction. Dominują w niej spowite mrokiem lokacje, rozświetlane wystrzeliwanymi promieniami laserów z dzierżonych przez graczy broni. Pod względem zastosowanej technologii tytuł ten prezentuje się dość przeciętnie, co wynika z faktu, że został stworzony przez niezależne studio dysponujące ograniczonym budżetem.
Ascension: Arenas Of War - komentarze (1):
Całkiem niezłe 7/10.