Axiom Verge
Tom Happ jest programistą, grafikiem i kompozytorem, który w swojej karierze pracował przy wielu popularnych tytułach takich jak: End of Nations, Tiger Woods oraz NFL Street. Axiom Verge jest jego niezależnym projektem opracowanym w czasie wolnym. Tom samodzielnie stworzył każdy element gry – mechanikę, oprawę graficzną oraz muzykę i dźwięki.
W grze wcielamy się w postać mężczyzny o imieniu Trace, który ginie od śmiertelnej rany. Główny bohater przebudza się jednak w tajemniczym świecie, gdzie futurystyczne technologie mieszają się z bardzo starymi rozwiązaniami. Trace szybko stwierdza, że nowe środowisko wraz z zamieszkującymi je istotami jest do niego nastawiona wrogo i za wszelką cenę próbuje go zabić. Bohaterowi nie pozostaje zatem nic innego, jak rozpocząć walkę o życie i rozwiązać zagadkę enigmatycznego miejsca.
Rozgrywka nawiązuje swoją mechaniką do najlepszych produkcji platformowych ze złotego okresu konsoli SNES. Główny bohater przemierza naszpikowane pułapkami i przeciwnikami lokacje korzystając z możliwości biegania, skakania oraz strzelania. W grze nie zabrakło też pojedynków z dużymi bossami. Na arsenał składa się ponad 20 rodzajów broni w tym między innymi karabin elektryczny oraz coś na wzór plazmowego granatnika. Oprócz tego przygotowano ponad 60 różnego rodzaju przedmiotów i ulepszeń zwiększających możliwości Trace’a. Dotarcie do wielu z nich wymaga jednak dokładnej eksploracji poziomów.
Axiom Verge jest grą osadzoną w dwóch wymiarach, a swoim wykonaniem graficznym przywodzi na myśl tytuły pokroju Castlevanii. Na uwagę zasługuje mroczne wykonanie lokacji i przeciwników. W podobnym stylu została wykonana ścieżka muzyczna, gdzie przeważają niepokojące 16-bitowe dźwięki. Całą grę można ukończyć w granicach 8 godzin.
Axiom Verge - komentarze (1):
Klayczny klimat i ciekawy pomysł na grę 7/10.