Aztez
Aztez jest nietypową grą, łączącą w sobie dwa z pozoru rozbieżne gatunki: strategię turową i „chodzoną” bijatykę. A wszystko to w bardzo oryginalnej, monochromatycznej oprawie graficznej. Za powstanie gry odpowiada niezależne amerykańskie studio Team Colorblind, założone przez dwóch byłych policjantów - Bena Ruiza i Matthew Wegnera.
Koncepcja Aztez wzięła się z zamiłowania autorów do gier typu „beat ‘em up”. W ulubionym gatunku brakowało jednak z reguły interesującego tła fabularnego, które tłumaczyłoby konieczność zastosowania siłowych rozwiązań. Dlatego też twórcy opakowali swą grę w ramy klasycznej strategii, a akcję osadzili w intrygującym i niezbadanym do końca świecie Azteków u szczytu ich potęgi.
Wydarzenia opisywane w grze toczą się na 20 lat przed przybyciem na kontynent hiszpańskich konkwistadorów. Zadaniem gracza jest sprawne rozwijanie granic swojego państwa, ściąganie podatków i odpowiednie reagowanie na rozmaite wydarzenia losowe. Aztez bazuje na rozległej wiedzy historycznej, uzupełnionej wyobraźnią autorów. W grze wiernie oddano ponad 30 azteckich miast, zaś w części zręcznościowej przyjdzie nam pokierować elitarnymi Orłami i Jaguarami – wojownikami znanymi z epoki.
Istota wprowadzenia do gry elementów bijatyki wynika ze specyfiki brutalnego świata Azteków. Nasza siłowa interwencja potrzebna będzie m.in. podczas ściągania podatków od niechcących podporządkować się władzy poddanych lub w przypadku wybuchu zarazy – kiedy jedynym wyjściem okaże się wyrżnięcie w pień wszystkich zarażonych. Wśród czterech podstawowych narzędzi mordu znajdziemy włócznię, maczugę, rytualny nóż oraz legendarny obsydianowy miecz. Wojownik, którym sterujemy posiada umiejętność absorbowania krwi swych ofiar celem uzupełnienia poziomu własnego zdrowia lub odblokowania nowego combosa.
Jedna sesja w Aztez jest stosunkowo krótka i nie powinna trwać dłużej niż godzinę. Kluczowym elementem gry jest jednak losowość, dzięki której w każdej kolejnej rozgrywce zmieniają się wydarzenia, przeciwnicy oraz mapa. Cechą charakterystyczną produkcji jest stworzona na silniku Unity ascetyczna, monochromatyczna oprawa graficzna, w której jedynym barwnym elementem jest jaskrawoczerwona krew. Prócz walorów artystycznych koncepcja ta – zgodnie z zamysłem autorów – podkreślać ma brutalność ukazanych w Aztez realiów.
Aztez - komentarze (0):