Blade Symphony
Blade Symphony to sieciowa gra akcji koncentrująca się na pojedynkach szermierczych pomiędzy graczami. Jest to pierwszy komercyjny projekt niezależnego studia Puny Human Games założonego przez twórców popularnego moda Dystopia do Half-Life 2.
Gra oferuje tryb szkoleniowy, w którym możemy zmierzyć się ze sztuczną inteligencją, ale sercem gry są sieciowe pojedynki z innymi graczami. Autorzy przygotowali rozbudowany system walki stanowiący twórcze rozwinięcie rozwiązań z Jedi Outcast i Jedi Academy. Kontrolując wojownika możemy przełączać się między trzema stylami walki – szybkim, ciężkim i zbalansowanym. Każdy z nich posiada odmienne rodzaje ataków oraz wpływa na siłę parowania. Przykładowo, styl ciężki opiera się na powolnych ruchach, ale podczas parowania gracz wygra konfrontacje z przeciwnikiem korzystającym ze stylu szybkiego lub zbalansowanego. Postacie graczy mogą również wykonywać ataki w powietrzu, za co odpowiedzialny jest czwarty styl aktywowany automatycznie.
Na techniki walki wpływa też wybrany oręż. Zabawę zaczynamy z trzema mieczami – służącą do zadawania najcięższych obrażeń kataną, premiującym cierpliwość i atakowanie w konkretne punkty rapierem oraz stawiającym na szybkość chińskim mieczem Jian. Do wyboru są trzy postaci – każda specjalizująca się w innym stylu walki. Pojedynkami rządzi silnik fizyczny, który oblicza wszystkie ruchy mieczy. Zwycięstwa nagradzane są punktami, które możemy wydać na zakup nowych wdzianek oraz mieczy, jednak wszystkie te przedmioty posiadają jedynie funkcje kosmetyczne i nie mają żadnego wpływu na możliwości bojowe postaci.
Blade Symphony - komentarze (1):
Bardzo zaciekawił mnie ten tytuł. Walka jest bardzo ciekawie rozwiązana, wymaga podejmowania szybki, ale i przemyślanych decyzji. To studio pokazuje, jak można od moda, zacząć tworzyć nowe samodzielne tytuły, co należy docenić.