Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
Bone jest kolejną przygodówką autorstwa projektantów, odpowiedzialnych m.in. za znakomite gry pokroju Grim Fandango, Escape from Monkey Island i Full Throttle. Niniejszy produkt przygotowywano w oparciu o twórczość Jeffa Smitha, czyli fantastyczne obrazkowe historie (wydawane od 1991 roku) z udziałem trzech kuzynów - Fone Bone, Phoney Bone i Smiley Bone. Kierujemy poczynaniami tych dwóch pierwszych osobników, którym towarzyszy robak imieniem Ted.
Za fundament fabularny służy konkretnie album Bone: Out from Boneville, więc akcja rozpoczyna się w chwili rozstania się duetu głównych bohaterów w tajemniczej dolinie. Fone i Phoney muszą zatem przemierzyć wiele fantastycznych lokacji (np. pustynia i Farma enigmatycznej Babci Ben), ciągle uciekając przez przerośniętymi szczurami i złymi mocami demonicznego Władcy Szarańczy.
Developerzy oczywiście umożliwili nam interakcję (rozmowa, wymiana przedmiotów etc.) z napotkanymi postaciami niezależnymi, a intuicyjny interfejs typu point & click nie komplikuje zabawy. Jeśli jednak utknęliśmy w jakimś momencie, to nie zaszkodzi poprosić o poradę duetu głównych bohaterów. Ponadto autorzy zaimplementowali specjalny system, dzięki któremu bezproblemowo dostosowujemy stopień trudności rozgrywki do naszych umiejętności.
Dodatkowym atutem omawianej pozycji jest obecność mnóstwa niekonwencjonalnych zagadek logicznych, interesujących mini-gier i charakterystycznych elementów komicznych. Uwagę zwraca jeszcze dopracowana oprawa wizualna, oferująca komiksową grafikę w trójwymiarowym ujęciu. Nie kuleje też warstwa dźwiękowa, składająca się z zabawnych głosów postaci, nastrojowych tematów muzycznych itp.
Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa - komentarze (1):
Słaba 4,5/10