Bonez Adventures: Tomb of Fulaos
Bonez Adventures to, według jej twórców, połączenie RPG oraz gier przygodowych, chociaż lepiej określić ją jako grę akcji z elementami RPG i przygodówek. Na Bonez Adventures składa się kilka części, z których każda zapewnia około 12 godzin rozgrywki (epizody wydawane są cyklicznie, co pewien czas, przez producenta). Każda z nich ma własną, unikalną fabułę, różnorodne lokacje, bohaterów niezależnych, przeciwników oraz bronie. Łącznikiem wszystkich części jest jedna, większa i złożona historia. Rozgrywkę obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, a składają się na nią rozmowy z NPCami, rozwiązywanie zagadek logicznych, używanie przeróżnych przedmiotów, mini gry akcji oraz walki z wrogami i unikanie pułapek. Każdy z odcinków gry prowadzi nas do starożytnych kultur i miejsc. Egipt, Turcja, Grecja, Wielka Brytania, to tylko niektóre lokacje, które napotykamy na swojej drodze. Gracze mogą również natknąć się na ukryte plansze bonusowe, dzięki którym podwyższą swoje umiejętności.
Akcja gry umieszczona została w latach 30-tych zeszłego stulecia. Główny bohater Bonez Adventures, Mac Bonez, w którego postać wciela się gracz, jest pracownikiem Muzeum Archeologicznego w Londynie. Wraz ze swoim kolegą, Dr. Rodersonem wyrusza na wykopaliska do Egiptu. Znajdują tam dziwny sarkofag, z mumią starszą o ponad 2000 lat niż krypta, w której się znajduje. Są to prawdopodobnie szczątki Fulaosa, starożytnego faraona, a w krypcie złożono dawno zapomnianą wiedzę. Roderson wyrusza uzyskać pozwolenie na dalsze prace, a nasz bohater na własną rękę próbuje prowadzić swoje badania. Niestety, wejście do krypty zostaje przysypane, a jedyna droga, którą może podążyć Mac Bonez, prowadzi w głąb grobowca.
Nasz bohater posiada kilka podstawowych zdolności m.in. potrafi się dobrze bić wręcz, nie obca mu jest również umiejętność czytania starożytnych zwojów. Podczas rozgrywki, zdobywane są punkty doświadczenia (m.in. za rozszyfrowanie zwojów, rozwiązanie jakiegoś problemu czy zabicie wrogów). Po uzyskaniu ustalonego poziomu doświadczenia, gracz wynagradzany jest punktami umiejętności, które może rozdzielić do swoich podstawowych cech. Walki z przeciwnikami, jak również rzucanie czarów, odbywają się w czasie rzeczywistym. Warto poświęcić trochę czasu na odczytywanie zwojów, ponieważ mogą one zawierać cenne informacje na temat ukrytych lokacji, fabuły gry, a także podpowiedzi i wskazówki dotyczące mini gier.
Magia i czary stanowią nierozerwalną część rozgrywki. Zaklęcia przedstawione są w formie zwojów. Gdy odnajdziemy taki czar jest on automatycznie przenoszony do naszego dziennika i możemy go użyć. Aby ponownie skorzystać z zaklęcia niestety trzeba znaleźć je po raz kolejny. Magia występuje również w niektórych przedmiotach (naszyjnikach, pierścieniach, bransoletach czy pasach), które nasza postać może nosić na sobie. Efekt oraz moc czaru zależy od umiejętności czarowania naszej postaci.
Bonez Adventures: Tomb of Fulaos - komentarze (1):
Może być 5,5/10