Bonfire
Bonfire to prosty taktyczny RPG, w którym bierzemy udział w bitwach rozgrywanych w turach. Sami autorzy mówią, że wyjęli system walki z typowego erpega i zbudowali wokół niego grę. Produkcję stworzył kolektyw deweloperów MoaCube, założony przez Polaków – Tomasza Grochowiaka oraz Gracjanę Zielińską. Grupa ma na koncie takie tytuły jak Cinders i Solstice.
W Bonfire przenosimy się do świata fantasy i poznajemy losy drużyny śmiałków, która zmaga się z siłami zła. Bohaterowie wykonują zadania, składający się tylko i wyłącznie z szeregu starć z różnymi grupami wrogów. Pomiędzy nimi gracz może zarządzać swoimi podwładnymi – ulepszać ich właściwości oraz dobierać skład i ekwipunek na następną misję. Na każdą z nich możemy zabrać tylko trzy postacie o różnych właściwościach. Wśród bohaterów są rycerze, magowie, kapłani i reprezentanci innych mniej lub bardziej typowych klas postaci.
Esencją Bonfire są wspomniane walki, w których zmagamy się z losowo dobieranymi przeciwnikami, wykorzystującymi najróżniejsze taktyki i właściwości. To oznacza, że często trzeba improwizować, aby odnieść sukces. Pomocą służą przedmioty zbierane podczas misji: butelki z płynem leczącym, artefakty wskrzeszające postacie, czy chociażby zbroja dająca tymczasowy bonus do statystyk. O porażkę w Bonfire nietrudno, ale jest ona wpisana w rozgrywkę, bo gra zachęca do powtarzania przygód w celu zebrania dodatkowego złota.
Cechą charakterystyczną Bonfire jest bardzo intuicyjny interfejs użytkownika. Całą grę obsługujemy w zasadzie przy użyciu jednego przycisku myszy bez konieczności zaglądania do plecaka, czy przeglądania skomplikowanych statystyk. Nie oznacza to jednak, że produkcja jest łatwa – wiele starć wymaga dużej wprawy i pomysłowości. Bonfire wykonano w kolorowej, kreskówkowej oprawie i doprawiono przyjemnymi dla ucha dźwiękami oraz muzyką.
Bonfire - komentarze (2):
Może być 6,5/10
Dobrze, że twórcy nie zapominają o turowych systemach walki.