Caffeine
Caffeine jest utrzymaną w klimacie horroru science-fiction niezależną grą przygodową, której główną inspiracją stały się tak kultowe tytuły, jak Condemned, F.E.A.R. i Doom 3. Produkcja opracowana została przez jednoosobowe studio Incandescent Imaging, reprezentowane przez niejakiego Dylana Browne i sfinansowana w znacznej mierze dzięki kampanii crowdfundingowej.
Znana nam dziś doskonale kofeina jest zawartym głównie w kawie, herbacie i kakao alkaloidem o działaniu silnie pobudzającym. W bliżej nieokreślonej przyszłości stanowi ona jednak cenny surowiec, pozyskiwany w przestrzeni kosmicznej przy pomocy specjalnie zaprojektowanych statków. W opisywanej grze wcielamy się w młodego chłopca, który budzi się zupełnie sam w miejscu przypominającym statek lub stację kosmiczną, stworzoną właśnie do tego celu. Na skutek nieznanych okoliczności, stacja ta została jednak całkowicie opuszczona, a naszym celem będzie ustalenie co właściwie zdarzyło się w tym tajemniczym miejscu.
Caffeine jest zrealizowanym w konwencji FPP horrorem, w którym, przemierzając pogrążone w półmroku wnętrza i korytarze stacji kosmicznej, odkrywamy tropy prowadzące nas do rozwiązania wspomnianej zagadki. Osią rozgrywki jest eksploracja i odnajdywanie zaszyfrowanych notatek oraz nagrań, które z wolna odkryją przed nami tajemnicę tego miejsca i odpowiedzą na nurtujące nas pytania - co właściwie zaszło na statku i dlaczego znaleźliśmy się tam zupełnie sami. Umiejętnie zbudowana atmosfera gry potęgowana jest przez sugestywną warstwę dźwiękową oraz wysokiej jakości oprawę graficzną, gwarantowaną przez czwartą odsłonę silnika Unreal Engine.
Caffeine - komentarze (0):