Cartel Smash
Cartel Smash to pierwsza gra stworzona przez niezależne, krakowskie studio HJR Games. Produkcja inspirowana jest klasycznymi taktycznymi grami akcji w rodzaju Commandos: Behind Enemy Lines.
Akcja gry osadzona została w latach 70. ubiegłego wieku na pograniczu Wenezueli i Kolumbii. Kontrolę nad pokrytym w dużej części dżunglą terenem sprawuje bezwzględny kartel narkotykowy. Do walki z groźnymi przestępcami wysłana zostaje elitarna jednostka komandosów pod wodzą gracza.
Gra oferuje wyłącznie tryb kampanii jednoosobowej, na którą składa się kilkanaście misji o zróżnicowanym stopniu trudności. Zależnie od scenariusza gracz kieruje poczynaniami od jednego do trzech żołnierzy, a jego zadaniem może być np. zlikwidowanie plantacji kokainy, uwolnienie zakładników albo zniszczenie transportu narkotyku. Na przeszkodzie stają członkowie kartelu dysponujący m.in. strzelbami i karabinami maszynowymi.
Rozgrywka toczona jest w czasie rzeczywistym, co wymaga od gracza umiejętności planowania i koordynowania działań, a także właściwego wykorzystania różnego rodzaju broni, w jakie wyposażeni są komandosi (np. noże, granaty) oraz zastosowania rozmaitych pułapek i wabików na przeciwnika.
Cartel Smash wyróżnia się stosunkowo prostą, ale estetycznie wykonaną oprawa graficzną. Wydarzenia ukazane są z perspektywy trzeciej osoby i z wykorzystaniem rzutu izometrycznego.
Cartel Smash - komentarze (2):
Bardzo ciekawa i w miarę dobrze zrealizowana 7/10
Ciekawy motyw z tym listkiem :)