Deep Black: Reloaded
Studio Biart wyspecjalizowało się w produkcji gier związanych z głębinami. Po symulacjach nurkowania - Diver: Deep Water Adventures (2006) i Check Dive (2007) deweloperzy postanowili zmierzyć się z gatunkiem akcji. Efektem ponad dwuletnich starań jest dynamiczna strzelanina z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP) Deep Black: Reloaded.
Akcja gry osadzona została w 2047 roku. Światem przyszłości rządzą megakorporacje, znane jako keiretsu, które w wielu krajach zdołały osadzić własne rządy. Z uwagi na kurczące się zasoby surowców, pozostałe państwa stanęły na skraju wojny. Utworzyły one dwie, międzynarodowe organizacje, które mają wspomóc je w staraniach o przetrwanie - Zjednoczoną Federację Gondwany, obejmującą swym zasięgiem Amerykę Południową, Afrykę, Azję Południową i Australię, oraz Globalne Przymierze Strategiczne (GSA), zrzeszające kraje Ameryki Północnej, Europy i Północnej Azji. Przez lata były one dominującymi siłami, hamując rozwój megakorporacji. W szczątkach upadłego na Ziemię meteorytu odkryto jednak minerał o niezwykłych właściwościach, który wszystko to może zmienić...
W trakcie zabawy gracz kieruje poczynaniami Syrusa Pierce'a członka jednostki specjalnej niezależnej organizacji wojskowej - Charon. Bohater jest specjalistą od walki w głębinach morskich, infiltracji wrogich baz i działań antyterrorystycznych. Jak na prawdziwego żołnierza przyszłości przystało, dysponuje także ultranowoczesnym sprzętem, w tym specjalnym kombinezonem do nurkowania, wyposażonym w silnik odrzutowy i zintegrowany harpun.
Kampania trybu single player podzielona została na 40 rozbudowanych misji, osadzonych w czterech zróżnicowanych środowiskach. W większości jednak akcja toczy się pod powierzchnią wody, co wprowadza dodatkowy element zabawy, czyli możliwość poruszania się w dowolnym kierunku (także góra-dół). Otoczenie, w którym przebywa postać kontrolowana przez gracza wpływa również na sposób korzystania z broni dystansowej, detonowania ładunków wybuchowych itp.
Gra projektowana była z myślą o technicznych możliwościach komputerów wyposażonych w karty graficzne zgodne z bibliotekami DirectX 10. Zastosowany w Deep Black: Reloaded autorski silnik biEngine wspiera m.in. zaawansowany model fizyki Nvidia PhysX, technologię stereoskopowego obrazu Nvidia 3D Vision, a także architekturę chipsetów Intela z rodziny Sandy i Ivy oraz innowacyjny kontroler Razer Hydra.
Deep Black: Reloaded - komentarze (2):
Nie jest zła 7/10.
Miaźdzący tytuł ale środek nie fajny :/ 6/10