Divekick
One True Game Studios producent
wymagania wiekowe: brak ograniczeń
bijatyki, 2D
Divekick to humorystyczna bijatyka z dwuwymiarową grafiką. Jest to debiutancki projekt zespołu One True Game Studios założonego przez Adama Hearta, czyli redaktora naczelnego poświęconego temu gatunkowi serwisu Shoryuken.com. W produkcji pomagała również firma Iron Galaxy, mająca na koncie m.in. Darkstalkers Ressurection.
Całe sterowanie grą ogranicza się jedynie do dwóch tytułowych przycisków odpowiedzialnych za skok i kopnięcie. Gracze nie mogą kontrolować żadnych innych ruchów postaci. W praktyce zabawa więc sprowadza się do odpowiedniego wycelowania ataków z powietrza i wykonywania uników w tył. Ta druga akcja aktywowana jest przez wciśnięcie kopnięcia, gdy wojownik stoi na ziemi. Każda runda trwa do pierwszego trafienia, a mecz wygrywa osoba, która szybciej zgromadzi pięć zwycięskich rund.
Ten wyjątkowo prosty system walki w rzeczywistości oferuje masę głębi, a opanowanie go w pełni nie jest łatwym zadaniem. Postacie nie potrafią blokować ciosów, co wymusza wyczucie odpowiedniego momentu na przypuszczenie ataku, gdyż kontry są tutaj wyjątkowo niebezpieczne. Wiele zależy również od właściwego ustawienia bohaterów, co utrudniają ich bardzo ograniczone możliwości ruchowe. Ponadto, jeśli kopniak wyląduje na głowie przeciwnika, to następną rundę rozpocznie on oszołomiony, co znacznie spowolni jego reakcje. Dodatkowym urozmaiceniem jest pasek Kick-Meter, który po naładowaniu pozwala aktywować specjalny tryb umożliwiający wyższe skoki i szybsze ataki.
Divekick - komentarze (1):
Całkiem spoko 7/10.