Feist
Feist jest dwuwymiarową platformówką stworzoną przez działających niezależnie twórców: Adriana Stutza oraz Floriana Fallera. Tytuł jest zdobywcą wielu nagród i wyróżnień – to m.in. finalista 2009 Independent Games Festival w kategorii Doskonałości Stylu Graficznego (ang. Excellence in Visual Arts). To kolejny dowód na to, że do stworzenia interesującej produkcji niepotrzebne są milionowe budżety i doświadczone studia deweloperskie. Czasem wystarczy pomysł, notabene w tym przypadku niemal skopiowany z konkurencyjnej gry Limbo. W podobnym stylu wykonana została oprawa graficzna, a sama rozgrywka również budzi jednoznaczne skojarzenia.
W Feist wcielamy się w małego stworka, którym poruszamy się przez cały czas w prawo, przemierzając ciekawie zaprojektowane poziomy. Utrzymane w charakterystycznym stylu krainy obserwujemy z boku, a po drodze spotykamy wielu przeciwników. Bezpośrednia walka z nieprzyjaciółmi to jeden z nielicznych elementów odróżniających ten tytuł od Limbo. Główny bohater rzuca różnymi przedmiotami w kierunku wrogo nastawionych istot, a także obija ich zwykłym kijem, jednocześnie utrzymując odpowiedni dystans. Spore znaczenie odgrywa fizyka, której prawa często wykorzystujemy. Czasem musimy przeciągnąć w inne miejsce jakiś obiekt, a innym razem pod wpływem ciężaru opuścić pień wyciętego drzewa leżący na krawędzi rozpadliny.
Oprawa została opracowana w specyficznym stylu, doskonale znanym fanom platformówki Limbo. Mamy więc do czynienia z dwuwymiarową grafiką, gdzie poszczególne elementy otoczenia to jedynie zamalowane na czarno zarysy obiektów. W porównaniu do konkurencyjnej produkcji od studia PlayDead, tutaj mamy do czynienia z bardziej dopracowanymi tłami, mogącymi się pochwalić nieco większą paletą kolorów. W trakcie rozgrywki słyszymy spokojną muzykę, która nie „narzuca się” graczowi zbyt mocno, stanowiąc bardzo dobre tło dla rozgrywanych wydarzeń.
Feist - komentarze (1):
Całkiem spoko 7/10